COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.

Bogdan A – 092 v příměstské verzi je první model, se kterým se představily Čerkaské automobilové závody z Kyjeva v České republice.
Bogdan A – 092 v příměstské verzi je první model, se kterým se představily Čerkaské automobilové závody z Kyjeva v České republice.
Zajímavou novinkou na českém trhu jsou nové autobusy ISUZU BOGDAN v městském a příměstském provedení. Navštívili jsme dopravní závod ČSAD Jihotrans a.s. v Českých Budějovicích, kde bude autobus BOGDAN jezdit ve zkušebním provozu.
Bohdan A – 092 v příměstské verzi je první model, se kterým se představily Čerkaské automobilové závody z Kyjeva v České republice. Výhradním zástupcem ukrajinského výrobce pro dovoz těchto malých autobusů do ČR je společnost AUTOCENTRUM ZMUDA s.r.o. z Bohumína. Další modely v provedení zájezdové úpravy ISUZU – BOGDAN A – 0921, 09211 a 09212 by měly být k vidění v České republice již na podzim letošního roku.
Základní konstrukce autobusu vychází z osvědčených komponentů japonského producenta automobilů ISUZU. Ostatní standardně použité díly jsou výrobky evropských a japonských výrobců. Karoserií tvoří kompaktní svařená konstrukce, z obdélníkových, ocelových profilů. Boční části a střecha je potažena ocelovým pozinkovaným plechem. Přední a zadní část tvoří plastové panely.

Základní technické parametry:

MOTOR
ISUZU 4HR1 – TC ( EURO 3), vznětový, řadový, přeplňovaný čtyřválec, chlazený kapalinou
Obsah: 4 751 ccm
Výkon: 107 kW při 3 200 ot/ min.
Kroutící moment 354 Nm/ 1600 ot/min.
PŘEVODOVKA
ISUZU MBP6P mechanická, 6 – ti stupňová plně synchronizovaná
PŘEDNÍ NÁPRAVA
ISUZU – tuhá, kovaný nosník
Zavěšení kol: závislé, listová pára, příčný stabilizátor, teleskopické dvojčinné tlumiče
ZADNÍ NÁPRAVA
ISUZU – tuhá, jednostupňová hypoidní převod, převodový poměr 5, 125
Zavěšení kol : závislé, listová péra s pneumatickými pružnými prvky TAURUS ( Maďarsko) K 156 – 06, regulátor světlé výšky, podélné vzpěry, teleskopické dvojčinné tlumiče, s omezením zdvihu při odpérování.
PNEUMATIKY
Radiální 225R, 16 C
ŘÍZENÍ
S hydraulickým posilovačem , nastavitelná poloha volantu
BRZDY
Dvoukruhové, kapalinové s vakuovým posilovačem
Parkovací brzda: mechanická transmisní
Pomocná: motorová na výstupním traktu motoru
Přední: kotoučové ABS, zadní: bubnové ABS
ROZMĚRY
Délka: 7 420 mm
Šířka: 2 300 mm
Výška: 7 740 mm
Rozvor: 3 815 mm
HMOTNOST
Celková: 8 280 kg
Pohotovostní 5 000 kg
OBSADITELNOST
Celkem 45 osob
K sedění 21 osob
K stání 25 osob
SPOTŘEBA
Při rychlosti 60km/h 12,1 l
Při rychlosti 90km/h 18,2 l
Městský provoz max.. 21,0 l
Průměrná ( při plném obsazení) 17,5 l
PŘEDPOKLÁDANÁ CENA AUTOBUSŮ ISUZU BOGDAN
Městská a příměstská verze 1.500.000 Kč + DPH
Zájezdová, dálková 1.850.000 Kč + DPH
Připravujeme rozsáhlejší reportáž ve spolupráci z dovozcem. Měli jsme možnost si autobus vyzkoušet v areálu ČSAD Jihotrans. Jízdní vlastnosti nás mile překvapily, autobus je dynamický, lehce ovladatelný. Prázdný se plynule rozjíždí na 2. převodový stupeň, dobře reaguje a zrychluje i na vyšší převodové stupně. V zatáčkách nevykazuje nadměrné naklánění, řízení jde plynule, zlehka. Měkké pérování si dobře poradí i na větších nerovnostech. Vnitřní hladina hluku je až překvapivě nízká, určitě zájezdová verze bude ještě daleko tišší. Řazení převodových stupňů je velmi krátké, tuhé a přesné. Celkový dojem připomíná řízení osobního vozu. Určitě budou zajímavé poznatky ze zkoušek v praktickém provozu na linkách Jihotransu. Již nyní se nabízí mnoho ekonomicky zajímavých variant využití.

TZ Coach Progress

COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.
Ředitel divize osobní dopravy JIHOTRANSU Petr Kocar při přebírání autobusu do zkušebního provozu.
COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.
COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.
COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.
COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.
COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.
Městská verze.
COACH  PROGRESS na cestách -  autobusy  ISUZU BOGDAN.
Zájezdová verze.