250 nových autobusů pro Prahu
DPP od prosince 2017 v rámci uzavřených rámcových smluv pořídil celkem 50 SOR BN 12, 150 kloubových SOR NB 18 a 300 12metrových SOR NB 12. Poslední 500. autobus z této dodávky převzal 19. března 2021. V současné době hledá dodavatele asi 250 nových dieselových autobusů. Šanci mají tři různé značky. Foto DPP

Dopravní podnik hlavního města dnes zveřejnil tendry na dodavatele kloubových a sólo dieselových autobusů pro obnovu flotily během dalších pěti let.
Reklama
Dopravní podnik hlavního města dnes zveřejnil tendry na dodavatele kloubových a sólo dieselových autobusů pro obnovu flotily během dalších pěti let.
Výběrové řízení na uzavření rámcových smluv na tři typy autobusů byly zveřejněny ve Věstníku veřejných zakázek a na profilu Dopravního podniku hlavního města Prahy v pondělí 2. srpna. Na základě pětiletých rámcových smluv budou na konkrétní počet autobusů uzavírány prováděcí smlouvy a dodavatel bude povinen do 9 měsíců dodat minimálně 10 autobusů.

Předmětem veřejných zakázek je dodávka až 143 kusů kloubových, až 100 kusů standardních a 10 kusů jednočlánkových Sd+ (14,1 - 17metrových) nízkopodlažních naftových městských autobusů za celkem za necelé 2 miliardy korun.

Autobusy mají být vybaveny v souladu se standardy PID. Sedadla pro cestující požaduje DPP koženková. Všechny vozy budou plně klimatizované. Vlastní klimatizaci bude mít kabina řidiče, ta musí být maximálně uzavřená a oddělená od prostoru cestujících pro co nejlepší ochranu před napadením a udržením vlastního mikroklima, musí ale umožňovat prodej jízdenek a komunikaci řidiče s cestujícími. 

Rámcové smlouvy nám umožní dostatečnou flexibilitu v nákupu nových autobusů. Můžeme je využít naplno a nakoupit celkem až 253 nových vozidel, ale na druhé straně nemusíme ani jedno, a to v závislosti na provozních potřebách DPP či závazcích Prahy k různými klimatickým direktivám. Na druhou stranu nám nákup nových dieselových autobusů splňující nejnovější a nejpřísnější emisní normy EURO 6, a výhledově možná EURO 7, umožní poměrně rychle nahradit současná nejstarší vozidla s normami EURO 4 a 5 a udržovat nízké průměrné stáří flotily autobusů v rozpětí 5,5 až 6,1 roku v závislosti na vývoji. A i kdyby se z nejrůznějších důvodů zdržely některé připravované elektrifikační projekty, byli bychom schopni vypravit požadovanou kapacitu autobusů při dodržování standardů kvality PID,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Poslední modernizace autobusové flotily pražského dopravního podniku skončila letos na jaře, kdy DPP převzal poslední SOR NB 12  z celkem 500 nových autobusů od výrobce z Libchav.