Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
Tento týden testovali ve Vídni na lince 57A e-bus značky Ebusco. Zleva radní města Peter Hanke a ředitel Wiener Linien Günter Steinbauer. Foto Wiener Linien

Wiener Linien obnoví celou městskou autobusovou flotilu novými dieselovými Mercedesy. Pro ekologický přechod plánuje letos vyhlásit tendr na elektrické a vodíkové vozy.
Wiener Linien obnoví celou městskou autobusovou flotilu novými dieselovými Mercedesy. Pro ekologický přechod plánuje letos vyhlásit tendr na elektrické a vodíkové vozy.
Provozovatel městské hromadné dopravy ve Vídni společnost Wiener Linien bude dál provozovat autobusy značky Mercedes-Benz. Na začátku dubna uzavřel smlouvu s EvoBus Austria na dodání více než 400 vozidel. Zatím objednal 78 sólo autobusů Citaro, 225 kloubových a 57 autobusů CapaCity. Všechny nové autobusy budou dodávány postupně, do roku 2027 bude modernizována celá flotila Wiener Linien.

Zároveň s obnovou vozidel s konvenčními motory se město už několik let připravuje na zavádění elektirckých pohonů. Od roku 2019 testuje na  lince 57A s cestujícími elektrické autobusy. Vyzkoušel Mercedes-Benz eCitaro, Solaris Urbino electric, MAN Lion's City E, Solaris Urbino 12 s vodíkovým pohonem a tento týden se obyvatelé Vídně zdarma vozili elektrobusem od nizozemského výrobce Ebusco.

Veřejná zakázka na nákup 62 elektrobusů a 10 vodíkových autobusů proběhne ve třetím čtvrtletí letošního roku v souladu s obecnými předpisy EU. Dodání a uvedení do provozu se předpokládá u elektrických autobusů v roce 2022 a u vodíkových od roku 2023.

Wiener Linien


Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
eCitaro ve Vídni v lednu 2019. Foto Wiener Linien
Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
Říjen 2019 Solaris Urbino electric. Foto Wiener Linien
Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
Květen 2020 eCitaro znovu ve Vídni. Foto Wiener Linien
Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
Solaris Urbnino hydrogen v červnu 2020 na testech uspěl. S plnou nádrží 25 kg ujel 399 kilometrů za ideálních povětrnostních podmínek (bez velkého topení i chlazení). Dojezd se tak hodně přiblížil k naftě a dvojnásobku bateriových autobusů. Tankování 25 kilogramů vodíku trvalo jen deset minut. Foto Wiener Linien
Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
Čerpací stanice pro vodíkové Urbino ve Vídni. Foto Wiener Linien
Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
V září 2020 v ulicích Vídně jezdil bateriový Irizar. Foto Wiener Linien
Vídeň připravuje výběrové řízení na 70 elektrických autobusů
Letos v březnu testoval dopravce MAN Lion's City 12. Foto Wiener Linien