Belgické Valonsko pokračuje v elektrifikaci
Na konci roku se připojí k více než 400 hybridním autobusům v síti TEC dalších 64 Volvo 7900 S-Charge. Foto Volvo

Volvo získalo objednávku na dalších 64 hybridních autobusů Volvo 7900 S-Charge. V regionu jezdí stovky hybridních autobusů, kromě značky Volvo také Solaris a Mercedes-Benz.
Volvo získalo objednávku na dalších 64 hybridních autobusů Volvo 7900 S-Charge. V regionu jezdí stovky hybridních autobusů, kromě značky Volvo také Solaris a Mercedes-Benz.
Společnost Volvo Buses získala významnou zakázku na elektrifikované autobusy od belgického dopravce OTW. Objednávka na 64 autobusů je největší zakázkou na nejnovější hybridní elektrický autobus Volvo 7900 S-Charge. Autobusy budou dodány během druhé poloviny roku 2021 pro linky v regionech Liège, Charleroi, Brabant Wallon a Namur - Lucemburk.

"Jsme velmi rádi, že jsme partnerem, který umožňuje belgickým ambicím vytvořit atraktivní, udržitelnou a efektivní veřejnou dopravu,“ říká Anna Westerberg, prezidentka autobusů Volvo.

Objednávka 64 Volvo 7900 S-Charge je součástí širší rámcové dohody se společností OTW (Opérateur de Transport de Wallonie), zahrnující Volvo Buses a další partnery. OTW plánuje v nadcházejících čtyřech letech do svého vozového parku přidat celkem 430 dvanáctimetrových hybridních autobusů. Přibližně sto elektrických hybridních autobusů Volvo již OTW v roce 2018 získala.

Volvo 7900 S-Charge plně splňuje naše technické a obchodní požadavky. Celkové náklady na vlastnictví (TCO) a dodací lhůta vycházejí ve srovnání s konkurencí lépe,“ říká Vincent Peremans, hlavní správce (administrátor Général) OTW.

Model Volvo 7900 S-Charge, uvedený na trh v roce 2020, nevyžaduje žádnou nabíjecí infrastrukturu, k dobíjení baterií během provozu se používá systém rekuperace energie. Samotný autobus může jezdit pouze na elektrickou energii na vzdálenost jednoho kilometru a při rychlostech až 50 km/h. To vede k úspoře paliva a eliminuje emise a hluk na autobusových zastávkách a v městských nízkoemisních zónách. Je jedním z nejčistších autobusů výrobce, produkuje až o 40% nižší emise CO2 než srovnatelný dieselový autobus. S podporou systémů Volvo geofencing a Volvo Zone Management lze vozidlo naprogramovat tak, aby jezdilo v elektrickém režimu v určitých předem definovaných oblastech.

Autobusy budou vyráběny v závodě Volvo Buses v polské Vratislavi a budou připraveny k dodání koncem letošního roku.

V regionu Valonsko jezdí také hybridní autobusy od Solaris a kloubové od Mercedes-Benz.