KAMAZ testoval v Moskvě XXL autobus
KAMAZ-6299 je vyroben ve stejném stylu jako 12 metrové autobusy a elektrobusy dodávané do Moskvy. Foto KAMAZ

Velkokapacitní dieselový autobus KAMAZ-6299 přepraví až 162 cestujících. KAMAZ připravuje pro Moskvu i výrobu elektrického kloubového autobusu.
Velkokapacitní dieselový autobus KAMAZ-6299 přepraví až 162 cestujících. KAMAZ připravuje pro Moskvu i výrobu elektrického kloubového autobusu.
KAMAZ se stal dalším výrobcem, který je připraven dodávat do hlavního města Ruska kloubové autobusy. Zatím jezdí v Moskvě pouze modely LiAZ.

Specialisté Vědeckotechnického centra KAMAZ (VTC) speciálně pro objednávku státního podniku MOSGORTRANS vyvinuli nový model autobusu obzvláště velké třídy. Zkušební provoz zajistili VTC na schválených městských trasách bez cestujících se simulovaným 50% zatížením.

Hlavním cílem dvoutýdenních zkušebních jízd prvního kloubového autobusu KAMAZ bylo zjistit průměrnou spotřebu paliva při jízdě po městských trasách a ladit telematické vybavení v souladu s požadavky metropole. Sériová výroba tohoto modelu je plánována na konec roku 2021; autobus bude montován v závodě NEFAZ PTC, dceřiné společnosti KAMAZ, v Baškortostánu.

Nízkopodlažní 18 metrový autobus KAMAZ-6299 s velkou kapacitou patří k nové generaci autobusů - A4. Pohonná jednotka a hnací náprava jsou umístěny v sekci druhého článku, což umožnilo nízkopodlažnost v prvním i druhém článku. Cestující tak mají snazší přístup do vozu.

KAMAZ-6299 je vyroben ve stejném stylu jako 12 metrové autobusy a elektrobusy KAMAZ dodávané do Moskvy, které také patří do generace A4.

Celková kapacita pro cestující je 162 osob (44 sedadel) 18 metrový KAMAZ-6299 má v kabině rovnou podlahu a velký prostor u druhých dveří. Pro zvýšení průchodnosti jsou na rozdíl od 12 metrového modelu instalována tři jeden a půl sedadla. Autobus je vybaven systémem „klečení“. K dispozici je klimatizace, USB porty a videokamery. Nový autobus je vybaven vznětovým motorem s výkonem 340 HP a nádrží o objemu 150 l.

KAMAZ vyvinul také 18 metrový elektrický autobus pro 135 cestujících, z toho 48 sedících. Podle Mosgortrans byl vůz vyroben podle jeho technických požadavků a očekává se, že ho KAMAZ nabídne v rámci výběrového řízení na pořízení autobusů pro Moskvu. Sériovou výrobu kloubových elektrických autobusů plánuje KAMAZ zahájit v roce 2022.

Kamaz (Kamský automobilový závod) je ruský automobilový závod v Tatarstánském městě Naberežnyje Čelny. Vedle nákladních vozů, tahačů a kamionů vyrábí i autobusy a motory. Na dopravní trh hlavního města Ruska vstoupil v roce 2018, dnes na linkách v Moskvě jezdí 1 542 autobusů a 400 elektrických autobusů KAMAZ.