Smart city v praxi: O budoucí trolejbusové lince v Praze
Linka č. 58. Foto DPP – Petr Hejna

Rozhovor s Janem Šurovským o renesanci pražských trolejbusů. Na konci příštího roku by na trolejbusové lince č. 58 měly vyjet bateriové trolejbusy.
Rozhovor s Janem Šurovským o renesanci pražských trolejbusů. Na konci příštího roku by na trolejbusové lince č. 58 měly vyjet bateriové trolejbusy.
První trolejbus vyjel v Praze po 45leté nedobrovolné pauze v říjnu 2017 v rámci pilotního provozu na testovací lince z Palmovky do Letňan, kde byl vybudován asi kilometrový úsek troleje v Prosecké ulici. "Pro pilotní provoz se podařilo najít obrovskou podporu mezi lidmi nejen v DPP, ale i na potřebných úřadech. Na obrovskou slavnost přišly tisíce (nejen) Pražanů se podívat a svézt v řadě případů poprvé trolejbusem. Byla to opravdu obrovská událost, a těší mne, že máme šanci pokračovat i do skutečných elektrizačních projektů," říká pro portál smartcityvpraxi.cz  Jan Šurovský, technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP).

Ke skutečnému obnovení trolejbusové dopravy dojde s elektrifikací autobusové linky č. 140  Palmovka – Prosek – Letňany – Čakovice – Miškovice, na kterou získal DPP na konci února stavební povolení. Na nové trolejbusové lince č. 58 bude jezdit 15 kloubových bateriových trolejbusů. Veřejnou zakázku na jejich nákup by měl vyhlásit DPP v nejbližších dnech. První cestující by se mohli trolejbusy na této lince svézt na konci roku 2022.

Celý rozhovor o renesanci pražských trolejbusů na webu smartcityvpraxi.cz