Škola baterií: Druhý život baterie
Baterie po své životnosti v autobusech mohou být použity pro ukládání elektrické energie ve stacionárních systémech. V Evropě probíhají různé projekty. Co s bateriemi, kterým klesne kapacita pod použitelnou hranici 80% zkoumá také Solaris, jehož některé elektrobusy už ujely přes půl milionu kilometrů. Foto Solaris

Seriál o bateriích pro elektrobusy a trolejbusy končí posledním dílem o možném využití baterie po skončení její použitelnosti ve vozidlech.
Seriál o bateriích pro elektrobusy a trolejbusy končí posledním dílem o možném využití baterie po skončení její použitelnosti ve vozidlech.
Baterie tvoří významnou část pořizovacích nákladů bezemisních vozidel, která budou v následujících letech skloňovány čím dál tím více. Je proto důležité znát základní informace a umět vybrat správnou technologii podle požadavků na konkrétní provoz. Všechny články Školy baterií budou dál k dispozici na portále Proelektroniky.cz, včetně posledního dílu "second life" baterií.