Škola baterií část II - Parciální trolejbusy
Bateriové trolejbusy provozuje Dopravní společnost Zlín-Otrokovice. Vozy typu Škoda 30 Tr jezdí mezi Zlínem, Kostelcem, Štípou a Velíkovou a do ZOO Lešná. Foto Vojtěch Cekota ml.

Ekologické závazky České republiky směřují k náhradě autobusů se spalovacími motory vozidly na elektrický pohon. Portál Proelektrotechniky.cz vysvětluje, jak si vybrat správné akumulátory.
Ekologické závazky České republiky směřují k náhradě autobusů se spalovacími motory vozidly na elektrický pohon. Portál Proelektrotechniky.cz vysvětluje, jak si vybrat správné akumulátory.
Úvodní díl Školy baterií nás poučil o vývoji, druzích a dopravních prostředcích, ve kterých se baterie pro snižování emisí používají. Ve veřejné dopravě je základem vybrat správnou technologii podle požadavků na provoz v konkrétním městě, dopravní společnosti, možnostech vybudování infrastruktury a v neposlední řadě také možnostech finančních.

Smyslem druhé části je poskytnout uživatelům i investorům do trolejbusové dopravy ucelený pohled na výběr alternativního pohonu trolejbusu, zejména pak akumulátorového pohonu pro parciální trolejbus, tj. trolejbus s pomocným pohonem pro dojezd kratší vzdálenosti bez trolejového vedení.

Internetová škola baterií na serveru Proelektrotechniky.cz.

Během ledna 2021 bude každý týden škola pokračovat lekcemi o vhodných bateriích pro elektrobusy, palivočlánkové autobusy, a také o možnostech využití již použitých baterií z vozidel ve stacionárním režimu.