Scania testovala autobus Citywide v teplotách hluboko pod bodem mrazu

Autobusy nové generace Scania Citywide prošly zkouškami v Laponsku, regionu, který má jedny z nejnepříznivějších klimatických podmínek na Zemi.
Reklama
Autobusy nové generace Scania Citywide prošly zkouškami v Laponsku, regionu, který má jedny z nejnepříznivějších klimatických podmínek na Zemi.
Autobus Scania Citywide byl testován v Arvidsjauru ve Švédsku, jižně od polárního kruhu, kde výrobci automobilů provádějí na svých vozidlech arktické zkoušky. Noční teploty v lednu a únoru zde klesají na -30 stupňů.

"Pokud je venku -20 stupnů měl by mít městský autobus vnitřní teplotu alespoň 15 stupňů,“ uvádí Pär Jolind, hlavní technický poradce společnosti Scania R&D. "Teplota v prostoru pro cestující by měla být rozložena co možná nejrovnoměrněji. Aby bylo možné dosáhnout optimálních klimatických podmínek, musí být systém schopen reagovat na mnoho různých faktorů: počet otevírání dveří, různé podnebí, venkovní teplota se slunečním svitem nebo bez něj, vlhkost ... existuje tolik faktorů.
V dnešní době je cestování autobusem z hlediska klimatu mnohem příjemnější než před 20 lety, jak pro řidiče, tak pro cestující."

Pomocí senzorů v celém autobuse se zaznamenávají vnitřní teploty podél stropu, ve výšce hlavy stojících cestujících a v podobné výši i sedících cestujících. Klimatický systém se postupně dolaďuje tak, aby vyhovoval co největšímu počtu cestujících, ať už stojí nebo sedí.



Scania