Všechny ostravské autobusy v městské dopravě jsou nízkopodlažní
V sobotu 6. listopadu 2020 se na svou poslední cestu na lince č. 48 v Ostravě vydala Karosa B 941E.1962 e.č. 4285. Zůstane v depozitáři historických vozidel

Poslední vysokopodlažní Karosa se rozloučila s provozem a cestujícími a zamířila do depozitáře historických vozidel. Stará vozidla nahrazují nové Solarisy.
Reklama
Poslední vysokopodlažní Karosa se rozloučila s provozem a cestujícími a zamířila do depozitáře historických vozidel. Stará vozidla nahrazují nové Solarisy.
V sobotu 6. listopadu se na svou poslední cestu na lince č. 48 vydal autobus Karosa B 941E.1962, konkrétně s evidenčním číslem 4285. Rozloučení s tímto legendárním typem vozidla proběhlo kvůli platným vládním omezením na běžné lince. Vůz bude nyní převeden do depozitáře historických vozidel.

 Autobusový vozový park Dopravního podniku Ostrava (DPO) se tak přidává k trolejbusovému, který je bezbariérový od roku 2018.

Moderní vozový park je jedním z našich dlouhodobých cílů a jsem rád, že jsme v tomto směru dosáhli dalšího významného milníku, a můžeme našim cestujícím stále nabízet větší komfort při každodenním cestování,“ říká generální ředitel DPO, Daniel Morys. Stará vozidla nahradily nové 18metrové autobusy Solaris s pohonem na CNG, které si ihned našly své příznivce. Jsou nízkopodlažní, vybavené klimatizací v salónu pro cestující, USB konektory a samozřejmě Wi-Fi signálem.

DPO nyní čeká výběr dodavatele několika desítek elektrobusů. Na jaře 2022 má šanci stát se prvním dopravním podnikem v zemi, který z běžného provozu úplně vyřadí autobusy s naftovým pohonem.