Reklama
Reklama
Reklama
Pro cestující

Nejvýše položený evropský stát nabízí celou řadu cestovatelských zážitků. Počet spojení do této destinace se již několik let zvyšuje, s FlixBusem se nyní dostanete kromě Curychu také do Zugu a turistického střediska Interlakenu.

Jde o prodloužení již osvědčené linky z Prahy do Curychu. Českým cestovatelům zpřístupňuje mimo Švýcarska, také Kostnici a pobřeží Bodamského jezera. Spojení Prahy s Interlakenem pro FlixBus zajišťuje společnost Umbrella Coach and Buses. První autobus vyráží v Prahy ve čtvrtek 11. dubna. Autobus bude každoděnně odjíždět z pražské Florence v 7:20, nastoupit lze na zastávce Praha Hlavní nádraží (7:30), dále zastavuje v Řezně (11:05), Mnichově (13:20), Friedrichshafenu (15:50), Meersburgu (16:15), Kostnici Altmannsdorfu (16:55) a Kostnici Hlavním nádraží (17:10), ve Švýcarsku pak již Curyšské letiště v 18:15, Curych (18:45), navazují nové stanice v Zugu (19:30), a do cílové stanice v Interlakenu přijíždí v 21:10. Opačným směrem vyjíždí z Interlakenu spoj v 8:45, zastavuje v Zugu (10:35), Curychu (11:30) a na curyškém letišti (11:50), v Kostnici na hlavním nádraží (12:55), v Kostnici Alltmansdorfu (13:05), Meersburgu (13:45), Friedrichshafenu (14:15), Mnichově (17:10), Regensburgu (19:00) a přijíždí do Prahy na Hlavní nádraží v 22:30 a na Ústřední autobusové nádraží na Florenci v 22:35. Celou trasu linky můžete prohlédnout ZDE . „ Máme zájem o rozvíjení spojení do turisty oblíbeného a vyhledávaného Švýcarska. V našem portfoliu je již dostupné spojení jak do hlavních měst Curychu, Bernu, tak i do lokalit na západě země do Ženevy či Lausanne. Prodloužením této linky do Curychu až do Interlakenu chceme zpřístupnit další zajímavá místa v atraktivní oblasti Bernských Alp ,“ osvětluje záměr FlixBusu Tomáš Beránek, tiskový mluvčí firmy. Turistické cíle ve Švýcarsku jsou mezi českými cestujícími velmi oblíbené. Městečko Zug se chlubí působivým středověkým centrem. Dochovalo se i rozsáhlé městské opevnění a hodinová věž Zytturm z 13. století. V centru města je dodnes k vidění hrad, sídlo místních vládců Kyburků a později Habsburků. V něm dnes sídlí historické muzeum. Zug je také skvělým východiskem na řadu turistických stezek. Konečná stanice Interlaken má unikání polohu mezi dvěma alpskými jezery. Je východiskem pro výlety do alpských oblastí Jungfrau nebo Grindelwald. Hned nad Interlakenem se nachází vyhlídková vrchol Schynige, kam lze vyjet historickou ozubnicovou železnicí. Nad městem se tyčí několik dalších vyhlídkových stanovišť. I takto instantně lze okusit pravé alpské vrcholy. Švýcaři upozorňují, že každý by měl navštívit Aletschský ledovec, ten totiž v důsledku klimatické změny rychlým tempem taje. Díky té samé změně se ale místní chlubí téměř středomořskými teplotami na březích jezer. I pro milovníky slovesného umění má Interlaken významnou zajímavost: již od roku 1912 tu každoročně hrají na otveřeném jevišti s kulisami středověkého stavení představení Schillerova zpracování Viléma Tella. V představení hraje na 250 místních učinkujících.

person rebus  date_range 15.04.2024

Dopravní podnik města Brna spustí pilotní projekt využití parciálních trolejbusů na běžné lince bez trolejového vedení. Od 27. dubna sloučí trolejbusovou linku 30 a autobusovou 43 do jedné, kterou budou obsluhovat výhradně parciální trolejbusy. Část trasy pojedou s využitím trolejového vedení a část na baterie.

„ V Dopravním podniku města Brna provozujeme třicet parciálních trolejbusů, které jsme doposud využívali především při výlukách. Tento pilotní projekt nám ukáže, zda a za jakých podmínek můžeme vozy nasazovat na běžné linky. Trasa z Bystrce na Sadovou a do Soběšic je z hlediska poměru cesty na trakčním vedení a mimo něj ideální. Během cesty z Bystrce se baterie nabijí, od Semilassa pak vozy budou pokračovat po trase současné linky 43 a využívat elektrickou energii z baterií. Interní testy nám ukázaly, že i přes kopcovitý terén v této oblasti bude po cestě do Soběšic a zpět do Králova Pole kapacita baterií ještě na dvaceti procentech, což pro jízdu i s rezervou stačí. Po připojení na trakční vedení se pak baterie opět během cesty do Bystrce dobije na sto procent ,“ sdělil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna. „ Sloučení linek 30 a 43 jednoznačně vítáme. Podstatné pro nás je, že frekvence spojů zůstane zachovaná. Projekt ale navíc přináší benefit, kdy obyvatelé oblasti Sadová budou mít možnost přepravy do centra městské části – tedy oblasti Slovanského náměstí – bez přestupu. Pohodlně tak mohou přestoupit na další linky městské hromadné dopravy, nakoupit nebo vyřídit své záležitosti na radnici, “ uvedla Andrea Pazderová, starostka městské části Brno-Královo Pole. Pro cestující se tedy pilotním projektem a datem 27. dubna nic nemění. Mimo špičku mají obě současné linky stejný interval mezi spoji, který zůstane zachován. Ve špičce má nyní linka 30 interval četnější než 43, do Soběšic tak bude zajížděl každý druhý spoj. Ostatní skončí v Králově Poli a pojedou zpět do Bystrce. Spoje do Soběšic však budou jezdit ve stejném intervalu jako nyní. Dopravní podnik plánuje do budoucna stejným způsobem obsluhovat i další části Brna. „ Nabízí se oblast Slatiny, Černovické terasy a letiště, výhledově také linka 67. Spolu s vedením města Brna také nyní prověřujeme variantu rozdělení okružních linek 44 a 84, které by mohly být obsluhovány parciálními trolejbusy, “ vysvětlil Havránek. DPMB provozuje 30 parciálních trolejbusů – 10 vozů typu Škoda 26Tr z roku 2018 a 20 vozů typu 32Tr z roku 2023. O dalších 20 trolejbusů 32Tr se vozový park podniku rozroste na přelomu letošního a příštího roku.

person rebus  date_range 11.04.2024

Už od Velikonoc můžete využít několik možností, jak se autobusem o víkendech a svátcích pohodlně i se svým kolem přiblížit k vybranému cíli na Znojemsku. Cyklobusy spojují Znojmo s národním parkem Podyjí a Vranovskou přehradou. Některé zajedou až do rakouského Drosendorfu. Přepravu s koly rozšířili od 29. března také v Ústeckém kraji. Přehled nabídky cyklobusů budeme rozšiřovat.

V Jihomoravském kraji jsou regionální cyklobusy v provozu během turistické sezóny přibližně od poloviny dubna do konce září během víkendů a státních svátků. Vybrané cyklobusy pojedou i v pracovních dnech, především během letních prázdnin. Přepravovat můžete 5 kol na zádi autobusy nebo 20 kol na přívěsu podle typu vozidla. Kola se přepravují do vyčerpání kapacity, registrace není nutná. S kolem je možné nastoupit/vystoupit pouze na vybraných zastávkách, které jsou označeny symbolem jízdního kola. Trasy a jízdní řády jsou na webu IDS JMK . Na Znojemsku na pravidelných autobusových linkách 816, 817, 830 a 108 jsou vybrané autobusy vybavené přívěsem pro 24 jízdních kol. FTL- First Transport Lines ve spolupráci s městem Prostějovem připravili pro tradičně cyklobus Prostějov - Jedovnice a vloni osvědčenou novinku, cyklobus Prostějov - Bouzov. Cyklobus do Jedovnice bude jezdit pravidelně od 29. března do konce září o nedělích a svátcích, cyklobus do Bouzova od 30. března v sobotu. Kapacita cyklovozíku je 20 kol a jízdenky bude možné zakoupit i v předprodeji na www.amsbus.cz nebo v Informační kanceláři FTL, Svatoplukova 59. Cestující s jízdenkou z předprodeje má automaticky zaplaceno a rezervováno i místo pro kolo. Při zakoupení jízdenky u řidiče je dovozné za kolo 23,- Kč. Podrobnosti zde . Přehled všech cyklobusů v Olomouckém kraji je k dispozici zde . Jihočeský kraj letos od 18. května vypraví 11 linek umožňující přepravu jízdních kol. Výchozí zastávka je převážně v Českých Budějovicích. Oranžová linka zaveze turisty s koly do Kašperských Hor, Červena a Modrá linka na Kvildu, Žlutá na Orlík, Zelená přes Třeboň, Jindřichův Hradec a Novou Bystřici do Slavonic a Šedá linka na Novohradsko. Speciální linka 280 vyráží z Tábora na Šumavu. Na trasy a jízdní řády se podívejte zde . Cena jízdného se odvíjí od kilometrického tarifu, případně můžete využít naší výhodnou Jihočeskou krajskou jízdenku. Při přepravě kol je nutné odstranit před nakládkou všechny odnímatelné součásti (brašny, pumpičky, láhve). V případě přepravy elektrokol je potřeba z kola demontovat baterii. Rezervace pro přepravu kol není možná. Konečné rozhodnutí o přepravě kola učiní řidič. Cyklobusy vás zavezou také na pomezí Jizerských hor a Krkonoš . Vybrat si můžete z linek – z Jablonce na Jizerku nebo z Liberce do Bedřichova či Turnova, vyjedou od 29. dubna. Linka 395 Liberec – Bedřichov – Jablonec n. N. – Turnov Cyklobusová zpáteční linka 395 propojí Liberec, Bedřichov, Jablonec nad Nisou a Turnov. Jede o víkendech a státních svátcích. Autobus přepraví max. 19 jízdních kol. Linka 795 Jablonec nad Nisou – Bedřichov – Kořenov – Jizerka Jezdí o víkendech a státních svátcích. Uveze max. 19 kol. Letní linka č. 650 Frýdlant – Hejnice – Bílý Potok pod Smrkem – Smědava. Na všech uvedených linkách platí tarif IDOL. Na lince se uznávají a prodávají jízdenky EURO-NISA-Ticket+. Další turistické linky a cyklobusy do Krkonoš, Jizerských a Lužických hor a do Českého ráje na webu IDOL . Cestovat s jízdním kolem můžete kromě běžných spojů také v Ústeckém kraji, v rámci DÚK také 28 linkami specializovanými na přepravu kol. Jízdenky za 25 Kč nebo celodenní za 50 Kč jsou přestupní mezi vlaky, autobusy i loděmi po celou dobu jejich časové platnosti a lze je zakoupit i v mobilní aplikaci DÚKapka. Rezervace přepravy kol je možná pouze prostřednictvím aplikace. Přehled všech lodních, autobusových a vlakových linek na webu DÚK . Středočeský Mníšecký cyklobus na trase Dobřichovice- Mníšek pod Brdy - Kytín. Cyklobus jezdí každou sobotu, neděli a státní svátky od 23. března až do 28. října. Sveze Vás mezi údolím řeky Berounky a brdskými lesy. Spoje linky navazují v Dobřichovicích na vlaky linky S7 (trať Praha – Řevnice – Beroun) z obou směrů. Nakládku a vykládku kol si zajišťuje cestující sám, řidič poskytne případnou radu či pomoc. Převeze až 25 jízdních kol. Po Českém ráji na kole a do dalších turisticky zajímavých míst se můžete vydat s PIDem a Královéhradeským krajem. Cyklobusy budou jezdit od 25. května do konce září o víkendech a státních. Linka 2 bude jezdit z Mladé Boleslavi přes Mnichovo Hradiště až do Sobotky a opačně. Od 29. června do 1. září každou sobotu, neděli nebo státní svátek můžete vyrazit na výlet do CHKO Kokořínsko-Máchův kraj s cyklobusem, který tu jezdí už čtvrtou sezónu. Jedná se o provoz celkem šesti párů spojů na linkách PID 693, 695 a 697, kde je cyklobus zajištěn midibusem s přívěsem upraveným pro přepravu jízdních kol. Na trase je množství zajímavých turistických cílů, jakými jsou například hrady Kokořín a Houska, skalní bludiště ve Mšeně, Máchovo jezero v Doksech a další. Turistické cíle s PID si můžete prohlédnout zde . Další možnosti přepravy s kolem budeme doplňovat.

person rebus  date_range 05.04.2024

Veřejnou autobusovou dopravu na Jihlavsku zajistí od dubna 2025 na dalších deset let dopravní společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice, která uspěla ve veřejné zakázce Kraje Vysočina. Se svou nabídkou porazila ICOM transport a BORS.

„ Ve veřejné zakázce jsme uspěli díky nejvýhodnější ceně. Při zpracování nabídky jsme využili náš ekonomický model, s nímž jsme před časem uspěli v Jihočeském kraji, kde máme kontrakt do roku 2032 ,“ uvedl Karel Coufal, ekonomický ředitel ČSAD AUTOBUSY. Do výběrového řízení na oblast 4 . se přihlásily kromě ČSAD AUTOBUSY ještě BORS (BORS VYSOČINA 4, BORS BUS a BORS Břeclav) a ICOM transport. Právě ICOM transport, který má v Jihlavě své sídlo, dosud na Jihlavsku dopravní obslužnost zajišťoval. Podle uzavřené smlouvy ČSAD AUTOBUSY na Jihlavsku ročně obslouží přes 3,3 milionu kilometrů (cena dopravního výkonu dle smlouvy 37,67 Kč bez DPH/km), do provozu nasadí 55 nových nízkopodlažních autobusů ve třech kapacitních kategoriích a také přímo v Jihlavě vybuduje provozní a servisní zázemí. V Jihlavě a v Telči pak zřídí informační a předprodejní kanceláře. „ Navazujeme na náš obchodní úspěch z Jižních Čech z předloňska , kde zajišťujeme veřejnou autobusovou dopravu v pěti okresech ze sedmi. Naše zkušenosti z tohoto regionu samozřejmě využijeme “ uvedl Vladimír Homola, generální ředitel a místopředseda představenstva. Do regionu jihočeský dopravce, používající obchodní značku Busem, už zajíždí, například do Telče, Jemnice, Nové a Staré Říše či Želetavy. Děje se tak od 12. června 2022 v rámci závazku veřejné služby pro Jihočeský kraj. Dopravní společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice byla založena v roce 2003 jako nástupnická společnost ČSAD České Budějovice, jejíž historie sahá až do první poloviny 20. století. V současné době je ve vlastnictví rakouského národního dopravce Österreichische Postbus AG. V jižních Čechách je dnes nejsilnějším autobusovým dopravcem, ročně zde ujede přes 15 milionů kilometrů v provozních oblastech Jindřichův Hradec, Český Krumlov, Prachatice, Písek a Strakonice. Firma má více než 500 zaměstnanců, především řidičů, a provozuje na 300 autobusů. V Písku, Českém Krumlově, Milevsku, Vimperku a Prachaticích zajišťuje rovněž městskou hromadnou dopravu. S využitím TZ ČSAD AUTOBUSY České Budějovice

person rebus  date_range 04.04.2024

Od soboty 23. března se k celoročním přívozům P1 a P2 připojí i ostatní sezonní přívozy. Vloni byla nejoblíbenější linka P2 z Podbaby do Podhoří, kterou lze využít jako spojení do ZOO. Dopravní podnik zahajuje sezónu historických tramvajových linek 41 a 42 a autobusové linky K.

Oproti loňské sezoně nedochází k žádným změnám. Letos poprvé bude plnohodnotně v provozu sezonní přívoz P4 Dostihová – Belárie, který se osvědčil ve zkušebním provozu v letech 2022 a 2023. V souvislosti s omezeními na cyklotrasách v oblasti opravovaného Barrandovského a budovaného Dvoreckého mostu jsou přívozy P3 a P4 pro cyklisty vítanou alternativou za komplikovaně průjezdné úseky. Z přívozu P3 také můžete sledovat stavbu Dvoreckého mostu, který přívoz na podzim 2025 plně nahradí. Přívoz P2 nabízí výhodnou alternativu spojení do ZOO, konkrétně ke vstupu Sklenářka u nového pavilonu goril. Přívoz pluje každou čtvrthodinu, tedy stejně často jako sem jezdí autobusová linka 234 z Holešovic od metra. Přívozy PID loni přepravily téměř 600 000 cestujících. Tradičně nejoblíbenější byla linka P2 z Podbaby do Podhoří, která převezla přes 232 tisíc lidí a 22 tisíc kol. Nejvíc lidí za den ale svezla linka P5 na Císařskou louku - v rekordním červenci to bylo za den průměrně 937 lidí. Seznam pražských přívozů v provozu od 23. března 2024 : P1 Sedlec – Zámky: V provozu denně do 20:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:45. P2 V Podbabě – Podhoří: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 5:25, o víkendech od 6:30. P3 Lihovar – Dvorce: V provozu denně do 22:00, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00. P4 Dostihová – Belárie: V provozu denně do 19:00–21:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00. P5 Císařská louka – Kotevní – Výtoň: V provozu denně od 8:00 do 19:00–21:00 podle denního světla. P6 Lahovičky – Nádraží Modřany: V provozu denně do 19:00–21:00 podle denního světla, v pracovní dny od 7:00, o víkendech od 8:00. Historické linky tramvají a autobusové retro linky K: Od soboty 23. března 2024 Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájí provoz historické tramvajové linky 41 propojující Muzeum MHD a Národní technické muzeum a autobusové linky K. Jako novinku na ní DPP na jaře začne nasazovat autobus Karosa C734 ev. č. 3031 v modro-bílé barvě. Obě linky budou v provozu o víkendech a státních svátcích do 17. listopadu 2024. Od stejného data bude jezdit každý den mezi nejvýznamnějšími pražskými památkami a turistickými atrakcemi historická tramvajová linka 42. Zájem turistů o ni roste. Za prvních 11 víkendů letošního roku na ní DPP a PCT prodaly dohromady téměř o 25 % více jízdenek, než ve stejném období loňského roku. O začátku turistické sezóny v Ústeckém kraji se dočtete zde .

person rebus  date_range 22.03.2024

Chrudim čekají dopravní komplikace. Uzavírka mostu na silnici I//17 u OC Tesco silně ovlivní individuální i městskou autobusovou dopravu. Město se proto rozhodlo nabídnout přepravu autobusy zdarma.

Kromě rekonstrukce mostu navíc probíhají i práce na opravě lávky pro pěší přes řeku Chrudimku, která si vyžádá úplnou a částečnou uzavírku ulic V Průhonech a Na Ostrově. Aby město co nejvíce lidí přimělo nechat auta doma a zmírnit komplikace v přesunech, zavádí od pondělí 18. března do 30. června pro všechny cestující městskou autobusovou dopravu zdarma. Na přepravě zdarma se dohodlo s Arrivou. Podle starosty Františka Pilného zaplatí město milion korun navíc. Stávající jízdní řády MAD zůstávají v platnosti. Autobusy však nebudou obsluhovat některé zastávky a pojedou výlukovou trasou s náhradními zastávkami. Podrobnosti na webových stránkách Arrivy . Cestujícím, kteří mají již zakoupenou jízdenku na čipové kartě, bude dopravcem vráceno jízdné v informační kanceláři. V souvislosti s plánovaným zapojení MAD Chrudim do IREDO Pardubického kraje od 1. července bude výměna karet a vrácení zůstatku probíhat až v období od 1. května do 31. srpna.

person rebus  date_range 18.03.2024

Přeshraniční autobusová linka, spojující okresní města Náchod a Klodzko v Dolnoslezském vojvodství, je v provozu od 3. března. CDS Náchod je významným smluvním partnerem Veřejné dopravy Královéhradeckého kraje, provozuje MHD v Náchodě i komerční linky.

Autobusová linka 000323 doplňuje přeshraniční autobusové spoje z Hronova, Police nad Metují, Broumova a Náchoda do polského příhraničí. Na části úseku mezi Náchodem a městem Kudowa Zdrój v Polsku platí tarif IREDO. Do Polanica Zdrój a Kodzka se pak svezete na tarif dopravce. Za nákupy, zábavou a turistikou do Polska můžete vyrazit ve všední den i v sobotu a v neděli. Kam za turistikou: Nedaleko města Szczytny můžete po žluté turistické trase navštívit Szczytnik (589 m n. m.), který je vrchem na severu Bystřických hor (Góry Bystrzyckie), tyčícím se nad městečkem Szczytna. Na vrch naleznete zámek Lesna Skala. Sto metrů jihozápadně od zámku se nacházejí Orle Skały vyhledávané horolezci i turisty. Na temeni jedné ze skal je vybudovaná vyhlídka s výhledem od západu až téměř po východ, a to na Góry Bystrzyckie, Góry Stołowe a na městečko Szczytna. Lázeňské město Polanica-Zdrój láká k procházkám po klidném parku plném záhonů s květinami a krásnými fontánkami a k zastavením v romantických altáncích. Vyhledávanými atrakcemi v parku jsou svítící fontána či socha ledního medvěda. Středem lázeňského dění je Wielka Pieniawa z roku 1906. Po obou stranách řeky Bystrzyca vede oblíbená polanická promenáda lemovaná řadou stylových kavárniček a restaurací. Zábavu si můžete užít jízdou na bobové dráze Góralka. Klodzko, město malebně rozložené na svazích údolí řeky Kladské Nisy je centrem turistiky a největším městem Kladského regionu s tisíciletou historií. Nad městem se vypíná unikátní vojenská pevnost Kłodzko. Pevnost Kladsko na Hradní hoře (Wzgórze Zamkowe), postavená v 16. století Rakouskem a rozšířena v 18. století Pruskem, je komplexem bastionů, kasemat a záhadných labyrintů. Zpřístupněná je i podzemní trasa o délce 700 m. S využitím dopravakhk.cz

person rebus  date_range 11.03.2024

Nízkopodlažní autobusy Iveco Crossway LE 10,8 dopravní společnosti ČSAD Uherské Hradiště propojí obě města s vlakovým nádražím ve Starém Městě každou půlhodinu. Linku 300 od 3. března zavedl Zlínský kraj ve spolupráci s městy Uherské Hradiště a Kunovice.

Provoz pravidelné linky je zatím ve zkrácené trase Staré Město, železniční stanice – Uherské Hradiště – Kunovice, Petříkovec a zpět. Po zavedení nového systému MHD v Uherské Hradišti, pak Zlínský kraj plánuje prodloužení některých spojů linky z centra Kunovic přes Lidickou ulici do Míkovic a v jednání je i další pokračování až do Vések a Sadů. „ Linka je v provozu v pracovní dny od 5.00 do 22.30 a po celou tuto dobu nabídne cestujícím 30minutový interval v obou směrech. O víkendech a svátcích bude v provozu od 6.30 do 22.00 s 30minutovým intervalem po většinu dne ,“ říká jednatel společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje Martin Štětkář. „ Na území Uherského Hradiště linka propojí místa, mezi nimiž dosud chyběla přímá obsluha veřejnou dopravou ." Konkrétně půjde o zastávky Svatojiřské nábřeží; Stará Tenice; železniční stanice; Kollárova (nově vybudovaná zastávka ve směru do Kunovic); Jiřího z Poděbrad (ve směru z Kunovic); Boženy Němcové (na třídě Maršála Malinovského ve směru do Kunovic); Smetanovy sady (ve směru z Kunovic) a garáže ČSAD. Novinkou je nástup všemi dveřmi v případě, že cestující už má platnou jízdenku: buď jednotlivou přestupní jízdenku pro souměstí z předchozího autobusu nebo předplatní časovou jízdenku pro zónu 500 Integrované dopravy Zlínského kraje. Díky plné tarifní integraci mezi MHD a krajskou dopravou, která funguje od loňského července, platí na lince 300 stejný tarif jako v MHD nebo na jiných autobusových linkách IDZK uvnitř souměstí. V případě, že před nástupem cestující nemá platnou jízdenku, prodá mu ji řidič hotově, bankovní kartou nebo z kreditu na kartě Zetka. Pro ještě lepší komfort dovybaví ČSAD Uherské Hradiště v průběhu dubna vozidla jízdenkovými automaty u prostředních dveří pro nákup jízdenky bankovní kartou. „ Nádraží ve Starém Městě nabízí kvalitní a rychlé spojení Uherskohradišťska se zbytkem kraje i významnou částí střední Evropy. Paradoxně ale cesta na nádraží někdy cestujícím trvala déle než samotná jízda vlakem. Nová linka 300 tento problém pro velkou část cestujících skvěle řeší ,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje pro oblast dopravy Radek Doležel. „ Díky spolupráci s krajem se podařilo přichystat linku, která propojí srdce Slovácka se zbytkem naší aglomerace v dosud nevídané kvalitě a rozsahu. A díky návaznosti na vlaky budou mít obyvatelé Uherského Hradiště snazší cestování do světa ,“ uvedl starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha. I pro obyvatele Kunovic je spuštění linky 300 dobrou zprávou - napřímo propojí důležité body v Kunovicích s mnoha místy v širším centru Uherského Hradiště, kam dosud nebylo možné dojet veřejnou dopravou. Tato služba nejen díky krátkému a pravidelnému intervalu mezi spoji usnadní každodenní život nejednomu obyvateli města. „ Tato linka rovněž v příštím roce změnou trasy nahradí stávající MHD směrem na Míkovice a nejen díky krátkému a pravidelnému intervalu mezi spoji usnadní každodenní život nejednomu obyvateli našeho města, “ uzavírá starosta Kunovic Pavel Vardan.

person rebus  date_range 03.03.2024

Od 5. do 21. března budou cestující na zastávkách a v autobusech na linkách 31 a 32 potkávat označené tazatele, kteří se budou ptát odkud a kam lidé jedou. Podle výsledků může DSZO přizpůsobit MHD aktuálním potřebám.

Velký směrový dopravní průzkum a sčítání cestujících se uskuteční ve dnech od 5. do 21. března 2024 ve vozidlech a na zastávkách MHD ve Zlíně a v Otrokovicích. Vyškolení tazatelé z firmy CZECH Consult budou oslovovat cestující a ptát se jich, odkud a kam hromadnou dopravou cestují. Podobně rozsáhlý dopravní průzkum nechala Dopravní společnost Zlín – Otrokovice zpracovat naposledy v roce 2016. Dotazy speciálně vyškolených a označených tazatelů se budou týkat nástupní/výstupní zastávky během cesty MHD, zvolených linek, přestupů, použitého jízdního dokladu. V terénu - na vybraných zastávkách a ve vozidlech (pouze v autobusech linek 31 a 32) - se bude ve stejném čase pohybovat nejvýše deset tazatelů. „ Půjde o velmi krátký anketní dotaz na cestujícího. Odpovědi si budeme zaznamenávat. Následné vyhodnocení výsledků nám velmi pomůže rozklíčovat dopravní chování cestujících ,“ uvedl zpracovatel dopravních průzkumů Tomáš Matras ze společnosti CZECH Consult, spol. s r.o., Praha, který garantuje odbornou stránku realizace průzkumu. Na základě vyhodnocených dat bude posuzována výhodnost vedení přímých linek v nejčastěji využívaných přepravních relacích a budou kompletně zmapovány přestupy cestujících. „ Prosíme naše cestující o maximální vstřícnost a spolupráci. Pokud budou tazatelem osloveni, prosíme je, aby krátký anonymní rozhovor poskytli. Je to samozřejmě dobrovolné, ale je třeba si uvědomit, že právě přičiněním každého osloveného a odpovídajícího cestujícího může dojít ke shromáždění dostatečného množství dat pro budoucí přizpůsobování městské dopravy aktuálním potřebám ,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Výsledky průzkumu budou zpracovány do konce května tohoto roku.

person rebus  date_range 29.02.2024

Cestující si budou moci vyzkoušet elektrický autobus Yutong během tří měsíců na trase mezi Londýnem, Bristolem a Newportem.

FlixBus bude linku zajišťovat ve spolupráci s Newport Transport, provozovatelem městské dopravy v Newportu v jihovýchodním Walesu, který provozuje 60% linek denně bezemisí. Podle FlixBus ve Spojeném království ušetří nová linka každý den 352 kilogramů emisí CO2 ve srovnání s průměrným autobusem s dieselovým pohonem. To odpovídá 21 tunám CO2 během tříměsíčního zkušebního období (od 21. března do června 2024). Pokud by projet trval rok, znamenalo by to úsporu více než 126 tun CO2. Autobus Yutong TCE12 má místa pro 46 cestujících, je vybaven toaletou a rampou pro invalidní vozíky. Kapacita baterie je 282 kWh. Nabíjení bude probíhat v depu Transport UK London Bus (dříve Abellio) v Battersea v Londýně a v ústředí Newport Transport v Jižním Walesu. Již v roce 2018 FlixBus testoval elektrobusy na dvou svých trasách, částečně mezi Paříží a Amiens ve Francii, částečně mezi Frankfurtem a Mannheimem v Německu. Tam firma nasadila elektrobus od BYD. Po technických problémech s autobusem a jeho bateriemi však byla služba po více než roce ukončena. V roce 2022 vyjel na dálkovou linku v Portugalsku .

person rebus  date_range 29.02.2024
Reklama
Rošero P
Reklama
IDOS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací