BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál

Pro společnost Van Hool je Busworld výstavní událostí nejvyšší priority.
Pro společnost Van Hool je Busworld výstavní událostí nejvyšší priority.
Chtělo by se dodat jako pro české výrobce býval Autotec. Naštěstí po totálním úpadku autobusového tématu v rámci BVV (poslední Autotec slabý, další zrušený a nový Eurotrans bezautobusový ....) má i Česká republika autobusovou výstavu Czechbus. Samozřejmě v regionálním formátu. Když vycházíme z toho, že jeden autobus prodaný doma je čtenářsky pravidelně zajímavější než zakázky na stovky vozů v zahraničí, regionální rozměr Czechbusu s velmi dobrou účastí desítek vozidel může být výhodou, která vyrovná neooddiskutovalnou velikost Busworldu.

Van Hool se na českých silnicích vyskytuje zejména jako vozidlo zahraničních dopravců, ojeté autokary si pořídilo i několik českých firem. Autokar Van Hool se objevil na posledním Autotecu jako pokus českého dealera a zdá se, že se nad ním zavřela voda. Van Hool - to je široká nabídka autokarů. Je to specialista na doubledeckery - v poslední době zaujalo Deset unikátních vozidel Van Hool 'sleeper coach' pro skupinu Stagecoach, v nedávné minulosti jsme psali i o smlouvě na spolupráci se Scanií v segmentu doubledeckerů. Má také svoji verzi konceptu polopatro (Altano) - highdeckeru s odděleným prostorem pro posádku u podlahy (koncept se líbí řidičům pro poskytnuté soukromí), kterou známe z dílny španělského Irizaru (Glory). Van Hool spolupracuje i s nám známou společností MOLPIR a systém "letadlové" zábavy Funtoro instaluje do autokarů na přání klientů už v prvotní zástavbě.

Van Hool má v nabídce také velmi rozsáhlou nabídku v segmentu zejména městské dopravy, v barvách národního dopravce DeLijn jezdí velké množství těchto vozidel - Pohlednice z Belgie: Autobusy národního dopravce De Lijn a malebné Brugy. Kromě klasických dieselů Van Hool nabízí hybridy, CNG vozy, "Tram Look" busy pro BRT systémy, ...
UITP 2013: Velkokapacitní 'Tram Look' busy - obvyklé i v ve variantě trolejbus
... vodíkopalivové a klasické elektrobusy a trolejbusy. Bohužel už trolejbusy nedodává domů do Belgie, protože jediné trolejbusové město Gent nedávno trolejbusový provoz ukončilo i ke škodě výrobce Van Hool, který tak přišel o zkušební belgický městský polygon a může kombinaci trolejbusového města Plzeň s výrobcem Škoda Electric a perfektní spolupráci s PMDP jen závidět. Škodovka zase zatím může Van Hoolovi závidět tříčlánkovou karosérii, kterou kdysi v ŠEL jenom nakreslili a zatím nerealizovali. Vícečlánková vozidla v Evropě vyrábí ještě švýcarský Hess a jako experiment zatím jediného vozu německý Göppel.
Dagmar Braunová

BUSWORLD 2013 na BUSportálu: Přehled materiálů a fotomozaika

BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál
BUSWORLD 2013: Belgický karosář na belgickém veletrhu
© BUSportál