Letos firma dodá 43 trolejbusů, ve srovnání se 17 trolejbusy v roce 2005.
Letos firma dodá 43 trolejbusů, ve srovnání se 17 trolejbusy v roce 2005.
  • Bratislava 6 kloubových trolejbusů (dlouhodobá smlouva na 12 trolejbusů)
  • České Budějovice 5 kloubových trolejbusů
  • Ústí nad Labem 6 kloubových trolejbusů
  • Zlín 2 kloubové trolejbusy (dlouhodobá smlouva na 15 trolejbusů
  • Prešov 1 kloubový trolejbus (dlouhodobá smlouva na 15 trolejbusů)
  • Prešov 3 sólo trolejbusy (dlouhodobá smlouva na 10 trolejbusů)
  • Pardubice 3 sólo trolejbusy (dvouletá smlouva na 6 trolejbusů)
  • Plzeň 4 sólo trolejbusy (dlouhodobá smlouva na 28 trolejbusů)
  • >
  • Jihlava 4 sólo trolejbusy
  • Mariánské Lázně 5 sólo trolejbusů
  • Zlín 2 sólo trolejbusy
  • Teplice 2 sólo trolejbusy


Vybrané zakázky ŠKODA ELECTRIC v roce 2006 v oblasti motorů

Americká firma Terex: 80 trakčních motorů pro důlní vozidla určená pro povrchové doly v Číně (oblast Shenhua Mine) v celkovém objemu přes 107 milionů korun, dodávky listopad 2006 – červen 2007

Kanadská firma Bombardier Transportation: 28 motorů konstrukce Škoda pro lehké metro v mexickém Monterrey, do konce letošního roku to bude 16 motorů včetně prototypu: motory mají speciální konstrukci, která zabezpečí spolehlivý provoz i při okolních teplotách 50°C, které v horkém létě nejsou v Mexiku výjimkou, zbylých 12 motorů v roce 2007.

Čínská firma Changchun Railways Vehicles Co, výrobce nízkopodlažních tramvají, příměstských jednotek a vozidel metra patřící do státní společnosti The China Northern Locomotive and Rolling Stock Industry (Group) Corporation (CNR): 80 motorů v celkovém objemu 30 milionů korun, v letošním roce prvních 20 motorů.

Obor trolejbusů a trakčních motorů ve ŠKODOVCE

ŠKODA je jediným českým výrobcem trolejbusů už od roku 1936. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala Škodovka více než 13 tisíc trolejbusů, které jezdí v 28 zemích světa tří kontinentů (Evropa, Asie, Severní Amerika). Od roku 2003 se výroba trolejbusů ve Škodovce soustředila do společnosti ŠKODA ELECTRIC. s.r.o.. Zároveň firma začala spolupracovat s firmou Karosa ze skupiny Irisbus. Nové trolejbusy mají karosérie autobusů z vysokomýtské firmy a výhradně pohony ze ŠKODA ELECTRIC. Technická úroveň výzbroje s IGBT měniči a moderními asynchronními pohony je vysoká a zcela srovnatelná s ostatními konkurenty. Díky modulárnímu řešení pohonů umí ŠKODA přestavět na trolejbus jakýkoli autobus na světě. Velmi dobrým příkladem je zástavba pohonů Škoda do karosérií amerického výrobce NEOPALN USA. Výsledkem této spolupráce je dodávka 28 dvanácti metrových trolejbusů a 32 osmnáctimetrových duobusů pro město Boston. Výborně se rozvíjí spolupráce s firmou MTrZ (Moskevskyj Trolejbusnyj Závod). V roce 2003 firmy společně vyvinuly protyp středněpodlažního trolejbusu, Dopravní podnik v Moskvě si objednal sérii devíti vozů. Do dalšího, už nízkopodlažního typu trolejbusu, dodává ŠKODA ELECTRIC elektrovýzbroj – to zcela zapadá do výše uvedené strategie firmy - dodávat vlastní špičkovou elektrovýzbroj do karosérií významných výrobců.

Vlastní vývojové pracoviště – nedílná součást firmy

V roce 2005 ŠKODA ELECTRIC úspěšně dokončila vývoj asynchronního motoru pro nový typ třísystémové lokomotiv 109E Škoda, určené pro České dráhy. Je to unikátní motor a svým výkonem 1600kW je světovou technologickou špičkou v oboru. Zároveň je to motor s největším výkonem pro trakční aplikace, který je ve světě k dispozici.

V dílnách Trakčních motorů byl na konci loňského roku úspěšně dokončen prototyp reluktančního motoru vyvíjeného v rámci konsorcia ISTU podporovaného grantem Evropské komise za účastí university Rheinische-Westfalische Technische Hochschule Aachen a polytechnického institutu z italského Turína Politechnico di Torino. V současné firma dokončuje také konstrukční práce na synchroním motoru s permanentními magnety. Prototyp trakčního motoru s tímto netradičním pojetím konstrukce je testován v laboratořích Škoda.
TZ ŠKODA HOLDING a.s.

Omlouváme se za editaci ve ztížených podmínkách.