Významná zakázka autokarů do Severního Irska
Ve výrobě jsou nejnovější SC5 společnosti Translink. Foto: Sunsundegui

Translink objednal dalších třicet dálkových autobusů Sunsundegui SC5 na podvozcích od Volvo.
Translink objednal dalších třicet dálkových autobusů Sunsundegui SC5 na podvozcích od Volvo.
I když je trh se zájezdovými autobusy zásadně ovlivněn opatřeními k zamezení šíření koronaviru a poklesem zájmu o cestování, někteří provozovatelé si i v období krize vozy této třídy objednávají. K těm patří státní společnost Translink v Severním Irsku, která svou flotilu rozšíří o 30 autokarů Sunsundegui SC5 namontovaných na podvozku Volvo. Výroba vozidel u španělského karosáře začala, dodávky jsou v plánu ještě letos.

Loni v září severoirská společnost uvedla na trh 30 kusů 14,3 metrů dlouhé třínápravové verze SC5, také na podvozku Volvo. Po pozitivní reakci od cestujících i řidičů a spokojenosti s úsporou paliva Translink objednal dalších 30 tentokrát kratší 12,5 metrové dvounápravové verze. Všechny nové autobusy SC5 budou v provozu v dálkové síti Goldline. Autobusy s pravostranným řízením jsou dodávány v provedení s kontinentálními dveřmi, přední dveře jsou vlevo ve směru jízdy a střední dveře jsou na pravé straně, takže není problém pokud vyjedou i přes kanál La Manche. Pro vozíčkáře jsou dveře i s rampou vlevo.

Základem pro vozy SC5 je podvozek B11R s 10,8 litrovým vznětovým motorem Volvo D11K Euro 6 s výkonem 430 hp (316 kW) a automatickou převodovkou Volvo I-Shift se čtyřmi rychlostními stupni. Autokary pro Translink budou klimatizované, s 53 koženými čalouněnými luxusními sedadly s tříbodovými pásy, opěrkami nohou a stolky, USB porty v opěradlech, WiFi a bezpečnostním kamerovým systémem s 10 kamerami.

Kvůli první vlně epidemie na jaře, kdy patřilo Španělsko k nejvíce postiženým zemím, byla Sunsundegui, stejně jako další evropští výrobci autobusů, nucena dočasně pozastavit na měsíc a půl výrobu. Linky se v továrně ve městě Alsasua v oblasti Navarra na severovýchodě Španělska znovu rozjely 21. května