V Londýně probíhá pilot Caetano H2.City

Společnost  Abellio London testuje vodíkovou verzi elektrického autobusu City Gold s pravostranným řízením.
Společnost  Abellio London testuje vodíkovou verzi elektrického autobusu City Gold s pravostranným řízením.
Elektrický autobus na vodíkové palivové články jako součást řady City Gold je (až na střechu) téměř identický s bateriovým elektrickým E.City Gold. Na střeše Caetano H2.City Gold je pohonný balíček, jehož středobodem je sada palivových článků Toyota. Ty jsou umístěny vzadu, baterie vpředu a uprostřed nádrže na vodík. Vozidlo je vybaveno inovativními technologickými řešeními, která splňují nejnáročnější bezpečnostní požadavky trhu.

Abellio London provozuje 34 elektrických autobusů Caetano na baterie. H2.City Gold 10,7 metru zkouší na týden v provozu bez cestujících. Ředitel Abelio UK Bus Engineering Jon Eardley uvedl: „U vodíkového pohonu stále existuje mnoho neznámých. Během týdne nemůžeme získat informace o všem, ale to, co se naučíme, nám pomůže připravit půdu pro budoucnost .“ Informaci o pilotním provozu zveřejnil magazín Routeone.

Autobus s palivovými články od společnosti Caetano objednala Barcelona, několik kusů zamíří také do Německa do měst Niebüll a Bielefeld. CaetanoBus H2.City Gold, který byl představen na Busworld 2019, je k dispozici ve variantách 10,7 nebo 12 metrů.

Díky méně než 9 minutám na tankování a dojezdu 400 km je H2.City Gold vhodný na provoz do města. V tomto vozidle je použit palivový článek Toyota s výkonem 60 kW a elektromotor se jmenovitým výkonem 180 kW od Siemens. Nápravy jsou od ZF. Ve vozidle je také malá LTO baterie.

Vozidlo je vybaveno čidly pro zachycení úniku vodíku v palivových článcích a vodíkových nádržích a čidly pro případ nárazu, aby v případě úniku nebo nehody uzavřely tok vodíku z nádrží. Pomocí zkušební pásky měnící barvu lze provádět vizuální kontroly možných netěsností. Stejně jako 100% elektrický autobus může být i tento model vybaven řadou dalších bezpečnostních prvků. První vozidla budou dodána v roce 2020.