Mimo běžně
používaných autobusů a trolejbusů byla vystavená před halou
trolejbusů historická tramvaj (ev. č. 7) a první
trolejbus Škoda 32 Tr v karoserii SOR NS (ev. č. 314). Historické
vozy zastupoval autobus Praga RND (3M5 4488) od Františka Hlavatého,
dále Škoda 706 RO CAR (V 4460) od Jana Trlici, Škoda 706 RTO (6T2
7990), Karosa B 732.00 (5T7 9347) a Karosa C 734.00 (MBA 02-63). MDPO ukázal svou Karosu C 954E.1360 (204, 1TA 7134).
Tak jako na
každém Dni otevřených dveří MDPO, bylo možné vyzkoušet si nasazování sběračů. K tomu posloužil trolejbus
Solaris Trollino 12 T DC (ev. č. 84). Své místo měly také i
vozy, které MDPO používá na údržbu trolejového vedení nebo na
odtah. Jedná se o vůz Iveco Daily, Iveco Eurocargo a Renault Midlum
VNP.
Historické trolejbusy zastupoval trolejbus Škoda 8 Tr6 (ev. č. 29/2) z DP Ostrava. Dále byl ve vozovně i trolejbus Škoda 15 Tr 11/7 (ev. č. 81)
časopisu Československý dopravák, který jej získal od DP měst
Chomutova a Jirkova.
Řada návštěvníků využila možnosti vyjet si autobusem nebo trolejbusem po Opavě nebo i mimo ni. K tomu
byla vyhrazená dvě nástupní místa – vozovna a zastávka
Divadlo. Z vozovny bylo možné využít celkem 3 linky – T1, T2 a
A2. Z divadla jezdila linka A1. Kromě linek A1, A2, T1 a T2 byla
zřízená i zvláštní vlaková linka V1.
Trasy linek:
A1 – zvláštní
autobusová linka v trase Divadlo – Milostovice. Interval této
linky byl 20 minut a zabezpečovaly jí autobusy Karosa B 732.1666
(OVC 79-82) firmy Arriva Morava, bývalá opavská Karosa B 731.1667
(OPA 51-23) soukromého sběratele a Škoda 706 RTO MEX (2, 3Z6 6930)
DSZO.
A2 – zvláštní autobusová linka v trase Vozovna –
Raduň, škola. Interval této linky byl 20 minut a bylo možné
využít vůz Karosa C 734.00 (MBA 02-63) nebo trolejbus Škoda 32
Tr.
T1 – zvláštní trolejbusová linka v trase Vozovna –
Albert. Interval této linky byl 20 minut a zabezpečoval ji
trolejbus Škoda 15 Tr 11/7 (ev. č. 81) nebo trolejbus Škoda 21 Tr (ev. č. 83).
T2 – zvláštní
trolejbusová linka v trase Vozovna – Kateřinky. Interval této
linky byl 60 minut a zabezpečoval ji trolejbus Škoda 8 Tr6 (ev. č.
29/2).
V1 – zvláštní vlaková linka. Trasa této linky
byla Opava, východ – Opava, západ. Interval této linky byl 60
minut a jezdil na ní motorový vůz M131 s přípojným vozem.
Mimo
výše zmíněných zvláštních linek bylo možné jet do Kateřinek
i linkou č. 208, kterou zabezpečovaly na mimořádných spojích
trolejbusy Škoda 14 Tr v intervalu 30 minut.
Organizátorům patří poděkování, organizace akce byla výborná. Popřejme novým trolejbusům Škoda 32 Tr mnoho bezproblémových kilometrů a hodně přepravených pasažérů.