V roce 2002 bylo v České republice prodáno celkem 836 nových autobusů, tj. o 76 vozidel méně než v roce 2001, kdy se prodalo 912 autobusů. Pro porovnání je v tabulce uveden prodej nových autobusů v
V roce 2002 bylo v České republice prodáno celkem 836 nových autobusů, tj. o 76 vozidel méně než v roce 2001, kdy se prodalo 912 autobusů. Pro porovnání je v tabulce uveden prodej nových autobusů v
V roce 2002 bylo v České republice prodáno celkem 836 nových autobusů, tj. o 76 vozidel méně než v roce 2001, kdy se prodalo 912 autobusů. Pro porovnání je v tabulce uveden prodej nových autobusů v ČR za posledních 5 let. Podle informace Sdružení autoprůmyslu bylo dovezeno v roce 2002: 197 ojetých autobusů (v roce 2001: 226 autobusů), tzn. že dovoz ojetých autobusů trh nových autobusů významně neovlivnil.

V roce 2002 došlo poprvé ke snížení počtu registrovaných autobusů starších 10 let - v roce 2001 jich bylo evidováno 3 713 a v roce 2002 byl počet těchto autobusů 3 455. Tento vývoj je vzhledem k nižšímu počtu celkově registrovaných autobusů ovlivněn především vyřazováním starších vozidel a nikoli jejich náhradou novými.

Dle informací Ministerstva dopravy bylo pro linkovou dopravu na obnovu vozového parku v roce 2002 vyhrazeno 200 mil. Kč, které byly k 31.12.2002 vyčerpány. Za tyto prostředky bylo nakoupeno 330 autobusů, 45 autobusů bylo nakoupeno bez dotace, jelikož jim nebyla přidělena. Výše dotace na 1 autobus činila 600 tis. Kč. V roce 2001 bylo s dotací na obnovu vozového parku nakoupeno 430 autobusů (výše prostředků byla 363 mil. Kč). Pro městskou hromadnou dopravu bylo v roce 2002 vyčleněno také 200 mil. Kč určených na obnovu vozového parku. S využitím této dotace bylo nakoupeno 101 autobusů, 8 trolejbusů a 1 tramvaj (dotace na jednu tramvaj činí 14 mil. Kč).

Zásahem Ministerstva financí, které sloučilo program podpory linkové dopravy a městské hromadné dopravy do jednoho systému, nebude v roce 2003 možná dotace pro zakoupení autobusů formou standardního leasingu (v roce 2002 bylo formou leasingu zakoupeno 138 autobusů z celkového počtu 330 autobusů zakoupených s dotací). Lze předpokládat, že se přesto najdou vhodné programy financování nákupu, neboť pro rok 2003 bylo vyčleněno pro dotace na obnovu vozového parku 238 mil. Kč, tzn. že by tyto prostředky pokryly nákup 390 autobusů.

Odbyt nových autobusů v ČR v roce 2002 dle značek a provedení:
 Značka	Městský	Linkový	Dálkový	Celkem	Podíl % 					 KAROSA	       193	249	57	499	59,7 SOR Libchavy	27	115	14	156	18,7 MB             	5	33	37	75	9,0 KH motor C		44		44	5,3 BOVA			31	31	3,7 MAN	       4	5	6	15	1,8 BERGHOF		        	8	8	1,0 SCANIA			        8	8	1,0 					 Celkem   	229	446	161	836	100,0 Podíl  %       	27,4	53,3	19,3	100,0	   Odbyt nových autobusů v ČR v r. 2002 dle kategorií: 
Značka M2 M3 z toho kloub.Celkem BERGHOF 8 8 BOVA 31 31 KAROSA 499 48 499 KH motor C 37 7 44 MAN 15 15 MB 75 75 SCANIA 8 8 SOR Libchavy 156 156 Celkem 37 799 836 Podíl % 4,43 95,57 100,0 Celkový prodej nových autobusů v ČR 1998 až 2002:
ROK POČET VOZIDEL 1998 638 1999 733 2000 692 2001 912 2002 836 Registrace autobusů v ČR k 30.6.2002:
Celkový počet registrovaných vozidel 18 357 Průměrný rok výroby 1990,37 Průměrné stáří (roky) 12,13
Zdroj údajů: Svaz dovozců automobilů, Sdružení autoprůmyslu a Ministerstvo dopravy