Nové autobusy Mercedes-Benz byly nasazeny do provozu v Praze.
12m autobus Mercedes-Benz Citaro se stojatým uložením motoru.

Čtyři nové městské autobusy Mercedes-Benz Citaro byly nasazeny do provozu v rámci PID na území hlavního města Prahy. Tři 12 metrů dlouhá vozidla obsluhují od prosince minulého roku linky č. 303 a č. 304, čtvrté vysokokapacitní 15-metrové Citaro L je nasazeno na lince č. 223.
Reklama
Čtyři nové městské autobusy Mercedes-Benz Citaro byly nasazeny do provozu v rámci PID na území hlavního města Prahy. Tři 12 metrů dlouhá vozidla obsluhují od prosince minulého roku linky č. 303 a č. 304, čtvrté vysokokapacitní 15-metrové Citaro L je nasazeno na lince č. 223.
Všechny čtyři autobusy Mercedes-Benz zakoupila od společnosti EvoBus Bohemia pro obsluhu jmenovaných linek společnost Hotliner.

Jedno z vozidel je prvním městským autobusem jezdícím na českých silnicích, který byl homologován dle požadavků směrnice EU 2001 / 85 / EG. Tento předpis obsahuje nařízení pro vozidla k přepravě osob a harmonizuje v celoevropském měřítku požadavky na autobusy s cílem zohlednit zejména osoby omezené ve své pohyblivosti. Směrnice nově definuje požadavky např. na provedení vstupů do vozidla, na výšku schůdků, vybavení sedadel pro invalidy apod. Autobus je navíc mimořádně šetrný k životnímu prostředí, protože má ve výbavě modulární filtr emisí.

Další z 12m autobusů Mercedes-Benz je zajímavý svým stojatým uložením motoru, díky kterému je autobus nízkopodlažní po celé délce vozidla. Díky tomuto provedení Citaro umožňuje bezstupňový nástup a také optimalizaci míst ke stání u třetích dveří. Jde opět o ohleduplné provedení ve vztahu k osobám se sníženou pohyblivostí. Cestování v tomto voze zpříjemňuje kromě vzdušného a světlého interiéru dále klimatizace Webasto v prostoru řidiče i cestujících.

Největší přepravní kapacitu z uvedené čtveřice nabízí třínápravové Citaro L. Jeho celková obsaditelnost činí 142 cestujících, z čehož 43 míst je k sezení a 99 k stání.

"Všechny vozy Citaro zakoupené společností Hotliner se vyznačují nízkými provozními náklady, spolehlivostí a maximálně ergonomickým provedením pracoviště řidiče a interiéru pro cestující. Dalším společným jmenovatelem všech těchto vozů je také český původ jejich skeletů, které jsou vyráběny ve výrobním závodu EvoBus Bohemia v Holýšově na Plzeňsku. Následné fáze výroby až do finální kompletace a otestování probíhá v německém Mannheimu. Během výroby se důsledně dbá na dodržení špičkové kvality odpovídající značce Mercedes-Benz, " doplňuje Luděk Bína ze společnosti EvoBus Bohemia.
(Společnost Hotliner má se značkou Mercedes-Benz již zkušenosti. Dopravce podniká v autobusové dopravě od roku 1992. V současné době Hotliner provozuje kromě městské a příměstské dopravy také autobusové linky Praha – Liberec, Praha – Jablonec nad Nisou a zahraniční linku z Prahy do Nitry komfortními dálkovými autobusy Mercedes-Benz Travego.)
Zdroj: Tisková zpráva EvoBus Bohemia.

Nové autobusy Mercedes-Benz byly nasazeny do provozu v Praze.
15 metrový autobus Mercedes-Benz Citaro L.
Nové autobusy Mercedes-Benz byly nasazeny do provozu v Praze.
15 metrový autobus Mercedes-Benz Citaro L.
Nové autobusy Mercedes-Benz byly nasazeny do provozu v Praze.
15 metrový autobus Mercedes-Benz Citaro L.
Nové autobusy Mercedes-Benz byly nasazeny do provozu v Praze.
12m autobus Mercedes-Benz Citaro se stojatým uložením motoru.
Nové autobusy Mercedes-Benz byly nasazeny do provozu v Praze.
12m autobus Mercedes-Benz Citaro se stojatým uložením motoru.