Nedávno představený Mercedes-Benz eCitaro G s plně elektrickým pohonem je v provozu v Curychu
Čtyřdvéřový Mercedes-Benz eCitaro G s plně elektrickým pohonem má deset 24 kWh lithium-iontových bateriových modulů, dva ZF AVE 130 elektromotory 125 kW umístěné v blízkosti nábojů kol, bezpečnostní systémy: Preventivní brzdový asistent a Sideguard Assist. Foto Daimler

Tři první nové kloubové elektrické autobusy od německého výrobce zajišťují kyvadlovou dopravu v rámci Spolkové vysoké technické školy v Curychu. 
Tři první nové kloubové elektrické autobusy od německého výrobce zajišťují kyvadlovou dopravu v rámci Spolkové vysoké technické školy v Curychu. 
Mezi dvěma areály na nejstarší švýcarské spolkové univerzitě Eidgenössische Technische Hochschule (ETH) v Curychu, kampusem Zentrum a kampusem Hönggerberg, zajišťuje přepravu studentů a profesorů kyvadlová ETH Link. Některé ranní a večerní spoje vozí studenty na hlavní curyšské nádraží. Nyní nově elektrifikovanou ETH eLink provozuje dopravní společnost EUROBUS welti furrer AG třemi kloubovými elektrickými eCitaro G, a je první, která v běžném provozu využívá plně elektrický autobus eCitaro v kloubové verzi. ETH v Curychu je jednou z předních světových univerzita na poli technologií a přírodních věd. Studuje zde přibližně 20 000 studentů z celého světa a nabízí také výborné podmínky pro vědecké pracovníky. Pravidelně se umisťuje na předních místech v žebříčcích nejlepších vysokých škol světa i Evropy.  

Patrick Nussbaumer, generální ředitel společnosti EUROBUS welti-furrer AG: "Kromě toho, že jsou naše nové elektrické autobusy šetrné k životnímu prostředí v centru Curychu, vyznačují se také tichou jízdou, pohodlným nízkým vstupem a atraktivním designem interiéru i exteriéru. ETH tak jde příkladem a posiluje svou pozici vzdělávací instituce zaměřené na budoucnost.“ To platí také pro dodávku energie, elektřina pro provoz elektrických autobusů se vyrábí výhradně pomocí švýcarské vodní energie - nebo, jak se říká elektřině přátelské k životnímu prostředí -„Wasserstrom“. To šetří fosilní zdroje a výrazně snižuje emise CO2.

243 kWh baterie eCitaro G jsou dobíjeny pomocí sběrače na střeše ze stojanu na zastávce Hönggerberg výkonem 300 kW.

Každý z kloubových autobusů Mercedes-Benz eCitaro G má místo pro 131 cestujících; 38 míst k sezení, 93 k stání a dvě místa pro vozíčkáře. Jedny ze čtyř dveří jsou vybaveny rampou pro invalidní vozíky. Dojíždějící v rámci univerzity mohou kromě klimatizace v autobusech využívat Wi-Fi a USB porty.

EUROBUS je členem skupiny Knecht Group a je největší soukromou autobusovou společností ve Švýcarsku. Společnost má k dispozici flotilu 270 autobusů - zahrnuje minibusy a autobusy pravidelné dopravy i zájezdové autobusy.



Nedávno představený Mercedes-Benz eCitaro G s plně elektrickým pohonem je v provozu v Curychu
Tři první nové kloubové elektrické autobusy od Mercedes-Benz zajišťují kyvadlovou dopravu v rámci Spolkové vysoké technické školy ETH v Curychu. Foto Daimler
Nedávno představený Mercedes-Benz eCitaro G s plně elektrickým pohonem je v provozu v Curychu