MCI uvádí dálkový elektrický autobus
J4500 je téměř čtrnáct metrů dlouhý autobus a baterií s kapacitou 544 kWh. Foto MCI

Společnost Motor Coach Industries  tři roky po dokončení prototypu oficiálně představila elektrickou verzi nejpopulárnějšího dálkového autobusu v Severní Americe, J4500 CHARGE.
Společnost Motor Coach Industries  tři roky po dokončení prototypu oficiálně představila elektrickou verzi nejpopulárnějšího dálkového autobusu v Severní Americe, J4500 CHARGE.
J4500 Charge je elektricky poháněná verze v Severní Americe oblíbeného autokaru s vylepšenými luxusními a bezpečnostními prvky a s dojezdem až 370 kilometrů.

Motor Coach Industries (MCI), dceřiná společnost NFI Group, největšího výrobce autobusů v Severní Americe, přijímá objednávky na dodávky nového elektrického dálkového autobusu ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku nebo začátkem roku 2022.

J4500 Charge doplňuje portfolio autobusů společnosti se sídlem v kanadském Winnipegu. „Společnost NFI posunula EV (elektrická vozidla) a automatizované inovace vpřed a dnes dosahujeme s MCI dalšího milníku v naší technologické cestovní mapě s prvním luxusním elektrickým bateriovým autokarem,“ řekl Paul Soubry, prezident a generální ředitel společnosti NFI.

J4500 Charge využívá pokročilou technologii, včetně optimalizovaného uložení baterie pro rozložení váhy a recyklace na konci životnosti.

Autobusy budou k dispozici s plně volitelnými interiéry, 30 měsíční zárukou a rozsáhlou servisní podporou včetně silniční asistence 24/7. NFI poskytuje i řešení infrastruktury na klíč a nebo poradenství. New Flyer, divize dálkových autobusů NFI Group, se již podílela na instalaci více než 200 nabíjecích stanic a od loňského roku poskytuje služby i zákazníkům MCI.

Téměř čtrnáct metrů dlouhý autobus se třemi nápravami a hmotností necelých 25 tun pojme 56 cestujících, kterým nabízí komfortní sedačky a dostatek zavazadlového prostoru. Elektromotor s výkonem 260 kW a točivým momentem 4500 Nm dodává Siemens. Akumulátor má kapacitu 544 kWh a má se 150 kW jednosměrnou nabíječkou nabít za méně než 4 hodiny. Dojezd uvádí výrobce 270 až 370 km.

Podle MCI je J4500 CHARGE vhodný pro provozovatele turistických a zájezdových linek nebo kyvadlovou dopravu zaměstnanců.



Kromě dálkového modelu představilo MCI model pro příměstskou dopravu D45 CRT LE se stejnou konstrukcí, ale dvěma dveřmi pro rychlejší výstup a nástup cestujících. Tento autobus má slabší motor a baterii s kapacitou 389 kWh, na jedno nabití má ujet 188 – 269 km.

Elektrická vozidla celé skupiny NFI, včetně dálkových autobusů Xcelsior Charge společnosti New Flyer a double-deckerů skotského Alexander Dennis, ujela na konci minulého měsíce více než 64 milionů kilometrů a ušetřila 112 000 tun emisí skleníkových plynů.

MCI uvádí dálkový elektrický autobus
Interiér autokaru J4500 CHARGE. Foto MCI
MCI uvádí dálkový elektrický autobus
MCI uvádí dálkový elektrický autobus