Konference Demografický vývoj a zaměstnanost v silniční nákladní dopravě

proběhla 5. 5. 2015 v Praze. Prezentace ke stažení.
proběhla 5. 5. 2015 v Praze. Prezentace ke stažení.
Konferenci pořádala Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR (KZPS) Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) ve spolupráci s Společenstvím autodopravců Čech a Moravy (SAČM) a Odborovým svazem v dopravě (OSD) v prostorách Dopravní fakulty ČVUT.
Prezentace ke stažení
KVALITNÍ EVIDENCE JAKO NÁSTROJ K ŘEŠENÍ DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE V SILNIČNÍ DOPRAVĚ, Jan TICHÝ
Prognóza vývoje a struktury zaměstnanosti v odvětví Silniční nákladní doprava do r. 2033, Věra Havlíčková
Ekonomické důsledky aplikace německého zákona o minimální mzdě a jeho možný vliv na zaměstnanost v odvětví dopravy v ČR, Michal Nádeníček
SAČM 1., Lubomír Ondroušek
SAČM 2., Lubomír Ondroušek
ODBORNÁ KOMISE PRO DŮCHODOVOU REFORMU: proč, jak a na čem pracuje? Martin Potůček
MZDY V DOPRAVĚ, Zdeněk Říha

Jan Tichý ze spolku IODA o průběhu konference informuje:
Konference byla velmi zajímavá a na závěr proběhla pěkná diskuse. Bohužel jsem si uvědomil, že bez nějakého odborného moderování řešení tohoto problému (do značné míry způsobeného netransparentností informací od dopravců a nízkého ohodnocení řidičů vzhledem k jejich osobnímu životu) k nějakému posunu stěží dojde, neboť je potřebná diskuse všech zúčastněných subjektů. Je třeba, aby diskuse probíhala ve smyslu toho, co kdo může udělat pro to, aby se současný stav změnil k lepšímu a aby nebyla diskuse jen v rovině - toto my nemůžeme a kdo to zaplatí. To znamená, aby byla diskuse pozitivně motivována a aby se všicihni účastníci stali aktivními řešiteli problému a ne jen pasivními příjemci návrhů jiné sféry.
Z diskuse mj. vyplynulo, že mnoho věcí, které byly na silnici postupně vlivem tržního prostředí a nutnosti konkurovat (hlavně cenou) zrušeny a do značné míry právě ty pálí silniční dopravu, na železnici zůstaly zachovány (strojvedoucí není živnostník, probíhá jejich zácvik atd.) a tudíž si vlastně problémy s nedostatkem řidičů silniční doprava způsobuje sama. Ale těžko hledat východiska, jak z toho ven.