Iveco E-Way pro německý Ingelheim
V říjnu 2019 vytvořil autobus s nulovými emisemi od Heuliez Bus prodávaný na zahraničních trzích jako Iveco E-Way rekord v dojezdu: 527 km na jedno nabití, i když za kontrolovaných podmínek. Foto Heuliez

Osm elektrických autobusů Heuliez GX337 elektrifikuje celou flotilu. Město se obejde bez dotací.
Osm elektrických autobusů Heuliez GX337 elektrifikuje celou flotilu. Město se obejde bez dotací.
Městská rada ve městě Ingelheim na západě Německa (poblíž Frankfurtu nad Mohanem) rozhodla o provozování pravidelné městské autobusové dopravy bateriovými elektrickými autobusy. "Toto rozhodnutí je průkopnické pro vývoj směrem k udržitelné mobilitě. E-busy budou vyslanci cíle Ingelheimu být neutrální vůči CO2," uvádí město. Ingelheim s necelými 40 tisíci obyvateli je první v Německu s plně elektrickou flotilou. S dieselovými vozidly EURO 6 bude v budoucnu možné jet jen posilově během špiček. Podle webu electrive.net je osm autobusů zakoupeno bez dotací.

Typ autobusů, který INGmobil GmbH, dceřiná společnost Transdev, objednala, zveřejnilo město p
o uplynutí všech lhůt výběrového řízení. Půjde o osm bateriových elektrických autobusů typu IVECO Heuliez GX337, cena za jeden autobus je kolem 600 000 Eur.

Dvanáct metrů dlouhý elektrický autobus byl poprvé představen na IAA v roce 2018, je vybaven osmi bateriemi a zaručuje dojezd kolem 300 kilometrů.

Dodání vozidel se očekává v říjnu a listopadu 2021. Po rozsáhlém zkušebním provozu je plánován pravidelný provoz na 1. čtvrtletí roku 2022. Infastruktura pro dobíjení bude vybudována v depu na vlakovém nádraží v Ingelheimu.

Francouzská značka Heuliez Bus (spadající pod CNH Industrial Group) nedávno získala objednávku na až 50 Heuliez GX 337 Elec do metropolitní oblasti Aix-Marseille-Provence.