Isuzu Kendo 13 CNG na roadshow v Evropě
Meziměstský autobus Isuzu Kendo 13 CNG. Foto Anadolu Isuzu

Meziměstský autobus Isuzu Kendo 13 CNG s novou koncepcí designu a inovativními funkcemi se v rámci Isuzu Euro Tour představí spolu s novým turistickým autobusem i v Čechách.
Meziměstský autobus Isuzu Kendo 13 CNG s novou koncepcí designu a inovativními funkcemi se v rámci Isuzu Euro Tour představí spolu s novým turistickým autobusem i v Čechách.
Nový model Anadolu Isuzu Kendo CNG s délkou 13 metrů je v současné době na demo turné po Evropě. Meziměstský autobus byl uveden na evropský trh v září 2020. Nedávno dodal výrobce v rámci dohody podepsané se Severní Makedonií do města Bitola šest těchto autobusů. Kromě toho získala Anadolu Isuzu objednávku také z Francie na dalších 24 vozů.

Autobus Isuzu Kendo byl vyvinut téměř 100 inženýry ve výzkumném a vývojovém centru společnosti Anadolu Isuzu. S motorem na CNG/ bioCNG nabízí i řadu inteligentních bezpečnostních technologií vyvinutých R&D Center Anadolu Isuzu. Multifunkční palubní deska poskytuje řidičům úplnou kontrolu nad vozidlem, majitelé vozového parku zase dosáhnou značné úspory paliva. Maximální kapacita sedadel je 63.

13 metrový Isuzu Kendo 13 CNG Intercity má motor Euro 6 CUMMINS, který produkuje 320 HP při 2000 otáčkách za minutu.

Kendo spolu s novým turistickým autobusem Isuzu Grand Toro představí TURANCAR CZ v rámci evropské prezentační cesty „Isuzu Euro Tour 2020 - 2021“ v Čechách pravděpodobně v květnu.

Grand Toro ve své třídě vyniká mezi svými konkurenty mimořádným vnitřním prostorem pro cestující, řidiče a velkou kapacitou zavazadlového prostoru, zároveň nabízí nejnižší spotřebu.  

Hlavní inspirací vývojářů u Grand Toro je unikátního know-how Anadolu Isuzu a dva již existujících základní modely Novo a Turquoise. Došlo k historicky zásadní inovaci osvědčených modelů s využitím technologických gadgetů, která přinesla své ovoce v podobě prestižní stříbrné ceny A'Design Award pro nový model Grand Toro.

"Oba předešlé modely není nutné představovat, Novo i Turquoise  jsou v Česku zastoupeny u dopravců a poprvé se na našem trhu objevily již v roce 2004, kdy se v zde představil Turquoise Euro 3k," uvádí TURANCAR CZ. Nadešel vhodný čas přijít se zásadní inovací monotónní nabídky současných modelů.  K výrazné proměně dochází na základě nového designového stylu UX (User eXperience designer). Isuzu vsází na kartu aktuálních trendů CMF (COLOR, MATERIAL, FINISH). Komplexní design vychází z moderních křivek a tvarů, výrazně se odlišujících od konkurence.  Sebejistý designový styl Anadolu Isuzu přináší na trh novou úroveň. Estetické vnímání zvýrazňuje mimo jiné design dynamických denních, směrových a zadních světel, což pomáhá odlišit vozidlo i za tmy a přispívá k identitě značky.

Na stavbu obou typů vozidel jsou použity nejmodernější materiály. Vnější plášť je vyroben z polymeru vyztuženého vlákny a perforovaného plechu. Skořepina karoserie je vyztužená nosníky, podvozek a hlavní konstrukce jsou z hliníku a oceli. V interiéru jsou použity moderní materiály Abs, Pu, Pvc, formica, hliník, textilie, vinyl a různé kompozity.

Grand Toro je dobře použitelné na středně dlouhé trasy při zájezdech a turistických cestách, stejně jako pro další účely, dopravu zaměstnanců, sportovních oddílů, nebo také jako školní autobus.

Toro je oproti původním modelům delší, nyní 8,5 m a je celkově prostornější, zadní dveře se přemístily do střední části vozu. Klasicky používaný motor ISUZU nahradil také CUMMINS.  Vývoj se zaměřuje významným způsobem na technickou část, bezpečnost a v neposlední míře na komfort pro cestující a řidiče. Cílem bylo dosáhnout maximálně nejnižší spotřeby v dané délkové kategorii autobusů. Obsaditelnost je 35 - 37 cestujících.


Isuzu Kendo 13 CNG na roadshow v Evropě
Turistický autobuse Isuzu Grand Toro. Foto TURANCAR CZ
Isuzu Kendo 13 CNG na roadshow v Evropě