Poslední valná hromada Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska se konala na začátku prosince v Čeladné za účasti reprezentace Ministerstva dopravy, ČESMAD Bohemia,
Poslední valná hromada Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska se konala na začátku prosince v Čeladné za účasti reprezentace Ministerstva dopravy, ČESMAD Bohemia,
Poslední valná hromada Asociace dopravních, spedičních a servisních firem Čech, Moravy a Slezska se konala na začátku prosince v Čeladné za účasti reprezentace Ministerstva dopravy, ČESMAD Bohemia, Svazu dopravy ČR a řady dalších. K hlavním bodům patřila problematika dopravní obslužnosti, a to zejména s výhledem na rok 2003. Přes problémy v souvislosti se vznikem krajů je reálné, že v roce 2003 nedojde ke snížení nebo omezení dopravní obslužnosti, naopak v některých regionech posílí.V návrhu státního rozpočtu je navýšení asi o 19% proti roku 2002 v kapitole Doprava. Prostředky se využijí k vyrovnání dopravní obslužnosti v rámci krajů a budou účelově vázány. Kromě těchto státních dotací budou na osobní dopravu přispívat i kraje; města a obce pak budou hradit prokazatelné ztráty vzniklé nad rámec dopravní obslužnosti. Je počítáno s navýšením dotací na obnovu vozového parku příměstské a městské dopravy. V převodu kompetencí existují podstatné regionální rozdíly. Dopravcům je odmítáno prodloužení licencí, ve vztahu ke zpracování jízdních řádu jsou problémem i snahy o uzavírání smluv na zajištění obslužnosti pouze na půl roku. Zrušením okresů také dojde k "oddálení" státní správy od dopravců - v Jihomoravském kraji zřizuje proto krajský úřad regionální pracoviště.

Redakčně kráceno. Celý článek najdete ve 20. čísle novin ASDFF Dopravák 2002.