Bezkontaktní platby v dopravě zažívají boom
ČSOB je dlouhodobým partnerem veřejných samospráv v oblasti mobility a vedoucím poskytovatelem chytrých platebních řešení v hromadné dopravě.

Češi se naučili platit kartou nebo mobilem i menší částky a mezi nejčastější patří právě bezkontaktní nákup jízdenek v autobusech, tramvajích nebo trolejbusech.
Reklama
Češi se naučili platit kartou nebo mobilem i menší částky a mezi nejčastější patří právě bezkontaktní nákup jízdenek v autobusech, tramvajích nebo trolejbusech.
Jak vyplývá z dat ČSOB, největšího poskytovatele bezkontaktních platebních systémů ve veřejné dopravě v České republice, tak počet jízdenek, které lidé zaplatí bezhotovostně, se každoročně zvyšuje.

Bezkontaktní platba je rychlá, velmi jednoduchá a bezpečná. Lidé její výhody oceňují právě v hromadné dopravě – zvyšuje pohodlí cestujících a rychlost odbavení. Není potřeba složitě hledat hotovost, bezkontaktní platba v současné době snižuje i zdravotní rizika. Tento způsob placení přispívá k růstu zájmu cestujících o veřejnou dopravu a tím omezuje růst a negativní dopady osobní automobilové přepravy zejména ve větších městech.

ČSOB je dlouhodobým partnerem veřejných samospráv v oblasti mobility a vedoucím poskytovatelem chytrých platebních řešení ve veřejné dopravě. Pomáháme zvyšovat pohodlí cestujících i rychlost odbavení. Chceme podpořit alternativní způsoby dopravy a zlepšit tím současnou situaci. Je totiž jasné, že další nárůst osobní automobilové dopravy ve městech je neudržitelný,“ říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka ČSOB pro platební řešení a inovace.   

Bezkontaktní platby přes terminály ČSOB nyní nabízí 70 dopravců ve více než 40 městech a regionech po celém Česku. Pro lepší představu, cestující si přes ně každý měsíc bezkontaktně koupí více než dva miliony jízdenek.

Od letošního roku si lidé mohou kupovat jízdenky bezkontaktně přímo ve vozech brněnské MHD. V Ústí nad Labem byla v červenci spuštěna poslední etapa elektronického odbavovacího systému. Loni ČSOB vybavila bezkontaktními terminály i všechny tramvajové vozy v Praze. V předchozích letech pak zavedla bezkontaktní řešení třeba v Plzni, Liberci, Olomouci nebo v Karlových Varech.