V Rumunsku se budou vyrábět elektrobusy
BMC získalo zakázku například na 30 elektrobusů do rumunského města Craiova. Foto BMC

BMC Truck & Bus ve spolupráci s gigantem z Číny už letos zahájí výrobu elektrických autobusů. Pro domácí i zahraniční trh.
Reklama
BMC Truck & Bus ve spolupráci s gigantem z Číny už letos zahájí výrobu elektrických autobusů. Pro domácí i zahraniční trh.
Výrobce užitkových vozidel BMC Truck & Bus uzavřel partnerství s čínským ZTE na výrobu elektrobusů v Ciorogarla nedaleko Bukurešti. Poblíž hlavního města bude stát první továrna na elektrobusy v Rumunsku. Obě strany uvádějí, že vozy budou určené nejen pro rumunský, ale i evropský trh.

V Ciorogarla má již BMC výrobní závod na dieselové EuroBus Diamond. Vzhledem k odklonu od tohoto pohonu přejde ve spolupráci s čínským partnerem na pohon elektrický. V první fázi by mělo závod opustit 200 e-busů ročně, postupně 500 kusů. Zprávu přinesl server Economica.net.

Budoucnost mobility je elektrická a ZTE má zkušenosti s výrobou tisíců elektrobusů ročně. Čína v této oblasti velmi pokročila. Prototyp nového elektrobusu vyrobeného v Rumunsku bude dokončen přibližně v březnu-dubnu 2022, poté projde certifikací a na konci léta nebo na začátku příštího podzimu, bude zahájena sériová výroba“, uvedla Silvia Colacea, výkonná ředitelka SC BMC Truck & Bus SA.

Obchodní příležitosti analyzujeme na evropském trhu od roku 2018. Rumunsko má bohaté průmyslové dědictví, mnoho výrobců automobilových komponentů, zastaralý vozový park veřejné dopravy, který je potřeba nahradit, ale má také blízko k trhům na Západě a v Turecku. S BMC Truck & Bus, která již má továrnu na autobusy poblíž Bukurešti, budeme spolupracovat na výrobě a prodeji v Rumunsku i pro export,“ říká Li Senjian, regionální ředitel pro zámořské oblasti Zonson Smart Auto Corporation, dceřiné společnosti holdingu ZTE, která vyrábí, dodává a integruje řešení pro elektrobusy s exportem do Jižní Koreje, Kazachstánu, Německa, Maďarska, Řecka, Itálie, Spojených arabských emirátů a Anglie.

EuroBus Diamond electric se bude do roku 2024 vyrábět ve všech délkových verzích požadovaných trhem, tedy 12, 8,5, a 18 metru (kloubovým). Investice se má zatím pohybovat kolem 25 milionů Eur. Existující výrobní linka pro dieselový model musí být za asi 5 milionů Eur přizpůsobena pro výrobu elektrobusů.

BMC Truck & Bus, která působí na rumunském trhu 20 let, již získala s elektrobusy ZTE jako jejich prodejce v Rumunsku několik zakázek. Rumunsko výrobní závod zatím nemá, továrna Ciorogarla má být první. V Číně již jezdí více než 430 000 elektrobusů z odhadovaných 450 000 ze všech zemí světa. ZTE je obří čínská holdingová společnost, která sdružuje desítky technologických společností s pobočkami v mnoha odvětvích s ročním obratem přes 16 miliard dolarů. Mezi její aktivity patří výroba baterií, automobilů a elektrických prostředků veřejné dopravy.