TRADO-MAD obnovuje vozový park v Třebíči
ICOM transport, resp. TRADO-MAD, koupilo pro MHD v Třebíči dvanáctimetrová Conecta. Foto ICOM transport

ICOM transport nakoupil osm nových autobusů značky Mercedes-Benz Conecto. Díky dalším v roce 2022 bude stáří vozového parku 2,5 let. 
ICOM transport nakoupil osm nových autobusů značky Mercedes-Benz Conecto. Díky dalším v roce 2022 bude stáří vozového parku 2,5 let. 
Třebíčské MHD má aktuálně 23 vozidel. Nové autobusy budou od druhé poloviny prosince postupně nahrazovat nejstarší, tím se bude snižovat stáří vozového parku, které bylo před nákupem 4,9 let. Po celkové obnově se vozový park omladí na 2,5 let. Hodnota investice činí přibližně 60 milionů korun.

Autobusy čeká před uvedením do provozu polepení a vybavení standardní výbavou pro městskou dopravu, tj. doplnění zobrazovacími panely, ovládáním pro nevidomé či odbavovacím systémem.

Nízkopodlažní Mercedes-Benz Conecto má moderní koncept motoru, který splňuje vysoké bezpečnostní standarty i kvalitu. Díky motorům BlueEFFICIENCY Power s technologií BlueTEC 6 mají autobusy nízkou spotřebu paliva, motorového oleje i AdBlue, což vyhovuje vysokým standardům emisní normy Euro VI.

Vozy zakoupené společností ICOM transport mají délku 12 metrů, tři dveře a poskytují kromě pohodlného vybavení a flexibilního systému madel i světlý a široký prostor pro cestující. Autobusy pojmou až 101 osob. Díky důsledné nízkopodlažní technice je hlavně pro cestující s omezeným pohybovým rozsahem nástup a výstup jednodušší. Mercedes-Benz si zakládá na vysokém bezpečnostním standardu, jako první na světě nabízí aktivního preventivního brzdového asistenta (Preventive Brake Assist) pro městské linkové autobusy, který varuje před případnou srážkou s chodci či objekty a v případě ohrožení zahájí brzdný manévr. Varování vidí řidič nejen díky rozsvícení červeného trojúhelníku, ale taktéž pomocí zvukového signálu a současného zahájení brždění. Radarový systém před autobusem neustále snímá přibližně 250 metrů jízdního pruhu. Vozy disponují regulací prokluzu hnacích kol (ASR), který dopomáhá snazšímu rozjezdu či umožňuje pomocí dávkovaného přibržďování a regulací točivého momentu motoru bezpečnější jízdu po kluzké vozovce. Elektronický stabilizační systém (ESP) zase přispívá ke zvýšení stability vozu a tím i snížení nebezpečí smyku. Samozřejmostí je protiblokovací brzdový systém známý též jako ABS.