SOR Libchavy odpovídá na otázky BUSportálu
Otázku na to, kdy se v Praze objeví první hybrid, máme připravenou na příští rok pro Dopravní podnik hlavního města Prahy. SOR NBH 18 na veletrhu Autotec 2010 v Brně © BUSportál

Letošek i výhled roku 2011 v číslech. Společnost SOR Libchavy prodala v roce 2010 494 autobusů, z toho 279 do České republiky.
Letošek i výhled roku 2011 v číslech. Společnost SOR Libchavy prodala v roce 2010 494 autobusů, z toho 279 do České republiky.
V polovině prosince jsme se zeptali se dvou největších výrobců autobusů v České republice, Iveco CR a SOR Libchavy na to, jak vidí letošní produkci a výhled do roku 2011. Otázky byly modifikované pro oba výrobce tak, jak to odpovídá jejich specifikům. Jako první BUSportálu odpověděl Jindřich Chudý ze společnosti SOR Libchavy.
Můžete před koncem roku sdělit počet autobusů SOR zaregistrovaných jako nové v roce 2010 v ČR? Jaký je výhled celkové produkce 2010 a výhled pro rok 2011?
V roce 2010 jsme prodali 494 autobusů, z toho 279 do ČR. Jestli budou všechny zaregistrované ještě letos, není jisté, protože některé prodeje byly až na úplném konci roku. Výhled na rok 2011 je přes 550 autobusů.
Kolik bude letos elektrobusů?
Letos jsme vyrobili 2 elektrobusy - jeden pro DP Ostrava a jeden pro provoz v Tatrách.
Jaké zajímavé prodeje můžete jmenovat ze zahraničních?
Jsou to například další prodeje do Bělehradu (již zde jezdí 98 autobusů SOR a příští rok dodáme dalších 10), Estonsko (náš dobrý odběratel, v Estonsku již jezdí více jak 100 autobusů SOR, převážně C 9,5 a C 10,5), dále jsme dodali další autobusy do Ruska v arktickém provedení (21 vozů, z toho 5 na CNG).
Jak se vyvíjí výroba trolejbusů?
Pro české a slovenské dopravce bude vyrobeno příští rok 17 trolejbusů pro Hradec Králové a 19 trolejbusů do Banské Bystrici. Dále čekáme na rozhodnutí o zakázce na 20 trolejbusů pro Prešov.
Budete nějak dále rozšiřovat velmi rozsáhlé portfolio typů?
Zatím chceme upevnit rozsah současné produkce.
Dagmar Braunová

SOR Libchavy odpovídá na otázky BUSportálu
Možná až nečekaný úspěch u dopravců zaznamenává nejmenší klasický LE autobus SOR 8,5