První eCitaro pro Hamburger Hochbahn dodáno

Mercedes-Benz dodal ve čtvrtek 15. listopadu první ze sériově vyráběných elektrických městských autobusů. Je součástí největší jednorázové objednávky 20 eCitar.

Mercedes-Benz dodal ve čtvrtek 15. listopadu první ze sériově vyráběných elektrických městských autobusů. Je součástí největší jednorázové objednávky 20 eCitar.

V září eCitaro oslavilo světovou premiéru na veletrhu IAA a už 15. listopadu dodal Mercedes-Benz první sériový model městského autobusu s plně elektrickým pohonem společnosti Hochbahn AG do Hamburku. Je součástí objednávky 20 autobusů eCitaro.

První eCitaro předal ředitel společnosti Daimler Buses Till Oberwörder předsedovi představenstva společnosti Hamburger Hochbahn AG Henrikovi Falkovi za přítomnosti primátora města Hamburk Dr. Petra Tschentschera.

Podle společnosti Daimler je objednávka 20 eCitar pro Hamburger Hochbahn největší jednorázovou objednávkou autobusů poháněných plně elektrickým pohonem od německého dopravce. Počínaje rokem 2020 plánuje Hamburger Hochbahn nakupovat pouze autoubusy bez emisí. Dopravce provozuje kolem 1 000 autobusů na 111 tratích. Hamburk je jedním z pěti německých měst, kde by podle časopisu Wirtschaftswoche mělo v roce 2030 celkem jezdit 3 000 elektrických autobusů. Další jsou Berlín, Kolín, Frankfurt a Mnichov.

Podle tiskové zprávy Daimler je Mercedes eCitaro prvním plně elektrickým městským autobusem, který byl vyvinut a vyroben v Německu. Zvláště unikátní je jeho tepelné řízení, které je pro elektrické autobusy nezbytné. Snižuje spotřebu energie a naopak zvyšuje rozsah dojezdu.

Modulární akasolové baterie od NMC mají celkovou kapacitu až 243 kWh. Jsou chlazeny na ideální teplotu, což způsobuje maximální nabíjení, nejvyšší využití kapacity a dlouhou životnost. Baterie jsou nabíjeny v depu, bez příležitostného nabíjení během dne.

Hamburger Hochbahn AG si objednal třídvéřovou verzi s rozsáhlým vybavením LED osvětlení, samostatnou klimatizací prostoru pro cestujícíc i řidiče a ESP - Elektronickým stabilizačním programem. Vozidlo je vybaveno ZF elektrickou nápravou AxTrax.

Nové eCitaro je založeno na nejprodávanějším Mercedes-Benz Citaro, kterého bylo ve dvou generacích prodáno více než 50 000 kusů. Autobus je k dispozici jako Citaro, Citaro hybrid a Citaro NGT s plynovým motorem. Blízkým příbuzným je také čtyřnápravový CapaCity pro velká města.

Partnerství pro městskou mobilitu mezi Daimler AG a městem Hamburg vzniklo v roce 2017, kdy podepsali Memorandum o porozumění o spolupráci v různých oblastech do roku 2020.


První eCitaro pro Hamburger Hochbahn dodáno
První eCitaro předal ředitel společnosti Daimler Buses Till Oberwörder předsedovi představenstva společnosti Hamburger Hochbahn AG Henrikovi Falkovi za přítomnosti primátora města Hamburk Dr. Petra Tschentschera.