Novinky ze Škoda Electric: ŠKODA ELECTRIC dodá trolejbusy do slovenského Prešova

Dlouhodobou rámcovou smlouvu na dodávku 25 trolejbusů uzavřela ŠKODA ELECTRIC s.r.o., dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s., s Dopravním podnikem města Prešov.
Reklama
Dlouhodobou rámcovou smlouvu na dodávku 25 trolejbusů uzavřela ŠKODA ELECTRIC s.r.o., dceřiná firma ŠKODA HOLDING a.s., s Dopravním podnikem města Prešov.

ŠKODA ELECTRIC dodá trolejbusy do slovenského Prešova

ŠKODA ELECTRIC zvítězila ve výběrovém řízení, ve kterém porazila firmy Solaris a Ganz. Trolejbusy ŠKODA 24 Tr i kloubové trolejbusy ŠKODA 25 Tr bude uvedenému slovenskému dopravnímu podniku dodávat v letech 2006 – 2010. Jen v letošním roce do Prešova poputují tři krátké a jeden kloubový trolejbus. Celkový finanční objem zakázky představuje téměř 350 milionů slovenských korun.

ŠKODA ELECTRIC tak navázala na úspěch při tendru pro Dopravní podniky města Bratislavy. V loňském roce získala v hlavním městě Slovenska zakázku na dodávku 6 trolejbusů ŠKODA 25 Tr s dieselagregátem. Trolejbusy mají design karosérie roku 2006 Citelis s novou přední maskou a vylepšený interiér. První trolejbus převezme zákazník v těchto dnech, zbývajících pět trolejbusů v průběhu letošního roku. Slovensko bylo tradičním trhem, celkem do bývalé části společného státu ŠKODA dodala téměř šest set trolejbusů, nejvíce typu ŠKODA 9 Tr a14 Tr a kromě Bratislavy a Prešova škodovácké trolejbusy jezdí také v Banské Bystrici, Košicích a Žilině.

V roce 2005 dodala ŠKODA ELECTRIC trolejbusy do Plzně (6 kusů), Zlína (7 kusů) Jihlavy ( 1 kus), Mariánských Lázní (1 kus) a Českých Budějovic(3 trolejbusy ŠKODA 25 Tr). Právě dopravní podnik města České Budějovice uplatnil opci na 5 kloubových trolejbusů ŠKODA 25 Tr. ŠKODA ELECTRIC je dodá v první polovině letošního roku.

Jediný český výrobce trolejbusů ŠKODA ELECTRIC začala v roce 2003 spolupracovat s firmou Karosa ze skupiny Irisbus. Trolejbusy mají karosérie autobusů z vysokomýtské firmy a výhradně pohony ze ŠKODA ELECTRIC. Technická úroveň výzbroje s IGBT měniči a moderními asynchronními pohony je vysoká a zcela srovnatelná s ostatními konkurenty
V únoru 2006 byla dokončena dodávka celkem osmi trolejbusů ŠKODA 24 Tr IRISBUS pro Dopravní společnost Zlín -Otrokovice. Město hradí nákup jen částečně ze svých prostředků – ze strukturálních fondů Evropské unie totiž Zlín získal na nákup dotaci ve výši 60,3 milionu korun. První dva vozy DSZO převzala v říjnu, další čtyři v listopadu minulého roku a projekt byl ukončen převzetím posledních dvou trolejbusů v únoru letošního roku.

Obyvatelé a návštěvníci Zlína už s trolejbusy ŠKODA 24 Tr IRISBUS dobré zkušenosti mají, prvních šest vozů totiž již jezdí ve městě od října roku 2004. V květnu 2005 přibyla kloubová verze trolejbusu – ŠKODA 25 Tr IRISBUS. Všech patnáct vozů dodaných od roku 2004 je vybaveno dieselovým agregátem. Dopravní společnost je využívá například při obsluze tamní průmyslové zóny, kde část trati je bez trolejí.
BUSportál velice těší navázaná spolupráce při prezentaci novinek i historie plzeňských trolejbusů Škoda. Tento materiál a další tramvajovou novinku "ŠKODA vyváží know-how do USA" naleznete v současnosti spolu s dalšími informacemi na specielní webové straně, na kterou se dostanete přes banner trolejbusu a společnosti vpravo nahoře.