Největší dodávka elektrobusů v ČR míří do Ostravy
Solaris Urbino 12 electric doplní v Ostravě flotilu klasických autobusů Solaris. Foto DPO

Dvacet čtyři elektrobusů a dvě rychlonabíjecí stanice dodá do Dopravního podniku Ostrava společnost Solaris Bus & Coach. První by mohly Ostravou jezdit už na jaře 2022.
Dvacet čtyři elektrobusů a dvě rychlonabíjecí stanice dodá do Dopravního podniku Ostrava společnost Solaris Bus & Coach. První by mohly Ostravou jezdit už na jaře 2022.
Doposud největší zakázka na dodání elektrobusů v České republice míří do Dopravního podniku Ostrava (DPO). Ve výběrovém řízení jí získal Solaris Bus & Coach.

Poptávkou po nových elektrobusech DPO posiluje svůj zájem mít v rámci ČR největší podíl ekologických vozidel ve svém parku: "Dodávka nových elektrobusů je pro Dopravní podnik Ostrava významnou zakázkou. Chceme nejen cestujícím, ale také všem Ostravanům ukázat, že nám záleží na ochraně jejich zdraví, a že se chceme aktivně podílet na zlepšování životního prostředí v regionu. Věříme, že i velikost a rozsah zakázky je důkazem, že Dopravní podnik Ostrava nemá jen vize, ale klade důraz na jejich realizaci," říká generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

24 elektrobusů s průběžným nabíjením ve standardu OppCharge bude dodáno v běžné délce dvanácti metrů. Vozidla pojmou celkem až 80 cestujících. Obsluha vozů je bude moci nabíjet nově také na dvou velkých nabíjecích stanicích s celkem čtyřmi rameny, které budou k dispozici v areálu garáží na Hranečníku a na konečné autobusů v centru Ostravy.

Denní dojezd nových elektrobusů činí díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Nabíjení v průběhu dne nebude trvat déle než 10 minut. Takto nabitý elektrobus pak bude moci ujet vzdálenost do dalšího nabití až 30 kilometrů a nabít jej bude možné během 24 hodin až 12x.

Nově dodanými elektrobusy se cestující DPO budou moci projet na autobusových linkách 22, 28, 30, 32, 34, 51, 52, 53, 56 a na noční lince č. 43.

Celková cena dodávky je 420,5 mil. korun. Většina nákladů bude financována z fondu Evropské unie.

Pro DPO to není první dodávka elektrobusů. Ve svém vozovém parku už má bateriové autobusy dlouhodobě: 3 ks Ekova Electron 12 , 4 ks SOR EBN 10,5 a 3 ROŠERO - P First FCLLI.