Na největším německém ostrově v Severním moře byl zahájen Green Deal
Na největším ze severofríských ostrovů jsou v provozu čtyři MAN Lion's City 18 E a zatím jeden MAN Lion's City 12 E. Foto MAN

Na Syltu, s rozlohou 100 km2 největším ze severofríských ostrovů, uvedli do provozu čtyři plně elektrické 18metrové kloubové autobusy MAN Lion’s City E.

Na Syltu, s rozlohou 100 km2 největším ze severofríských ostrovů, uvedli do provozu čtyři plně elektrické 18metrové kloubové autobusy MAN Lion’s City E.

Po přírodním ráji zapsaném v UNESCO, ostrovu Pellworm s rozlohou 37 km 2, kde zajišťuje elektrický MAN Lion's City přepravu z trajektového terminálu do hlavního města Tammensiel, dobívají elektrické autobusy od MAN další ostrov v Severním moři.

Dopravní společnost Sylter Verkehrsgesellschaft (SVG) už od října loňského roku provozuje jeden sólo MAN Lion's City 12 E, minulý týden nasadila do provozu další čtyři plně elektrické 18metrové kloubové autobusy MAN Lion's City 18 E. Všechny nové bateriové vozy zajišťují obsluhu na pěti pravidelných linkách. Šestý, dvanáctimetrový elektrický autobus, bude následovat začátkem února.

V příštích pěti až šesti letech by SVG chtěla přeměnit svůj vozový park na elektromobilitu. Ve vozovém parku SVG je 35 autobusů, z toho 29 dieselových a 6 čistě elektrických; 5 MAN a Sileo S12 zakoupené v roce 2016. Pro co největší omezování individuální dopravy provozuje také dopravu na zavolání.

Celková investice na první nové autobusy se pohybuje kolem 4,9 milionu eur a je financována Spolkovým ministerstvem hospodářství a dopravy. Dalších 5 milionů eur bude stát modernizace vozovny SVG, cca 50% bude financováno Ministerstvem energetiky, zemědělství, životního prostředí, přírody a digitalizace. Přestavba by měla být dokončena do konce roku 2023. Ve vozovně bude instalováno 22 dobíjecích stanic. Dalších šest bodů je plánováno na centrálním autobusovém nádraží ve Westerlandu a po jednom v přístavech v Hörnumu a Listu. Elektrické "Lvy" lze zatím nabíjet pouze metodou plug-in, s maximální nabíjecí kapacitou 150 kWh. Rychlé nabíjení by mělo být k dispozici od roku 2024.

SVG spoléhá také na MAN DigitalServices pro správu vozového parku a nabíjení baterií. MAN eManager umožňuje přesné monitorování vozidla a baterie, nabíjení s funkcí časovače a klimatickou předúpravu, kdy lze v zimě před odjezdem z vozovny vytápět autobusy a v létě chladit, aby se šetřila kapacita baterie a získal se dodatečný dojezd. Na střeše kloubových autobusů je umístěno celkem osm bateriových sad o kapacitě 640 kWh. MAN využívá technologii lithium-iontových baterií (NMC) z modulárního systému koncernu. Plně elektrické kloubové autobusy dosahují podle výrobce denního dojezdu až 350 kilometrů. V MAN eBus Efficiency Run a Electrifying Europe Tour přes osm zemí elektrobus opakovaně prokázal, že za dobrých každodenních podmínek je možné ujet mnohem více. Se svými 53 místy k sezení a 79 místy k stání a dvěma místy pro vozíčkáře využívá SVG kloubové e-busy pro frekventované trasy.

 


Na největším německém ostrově v Severním moře byl zahájen Green Deal
Kloubový MAN Lion's City s 53 místy k sezení a 79 místy k stání a dvěma místy pro vozíčkáře. Foto MAN
Na největším německém ostrově v Severním moře byl zahájen Green Deal