Kladno směřuje k elektrifikaci městské dopravy
Dva elektrobusy SOR EBN 11 v Kladně jezdí na lince 610 od září 2021. Už příští rok by mohly vyjet další. Veřejnou soutěž na dodavatele již ČSAD MHD Kladno vyhlásila, záleží také na zajištění financování. Foto ČSAD MHD Kladno

ČSAD MHD Kladno vybere dodavatele dalších elektrobusů. Pro páteřní kladenské linky 603 a 606 koupí standardní i kloubové autobusy na baterie.
ČSAD MHD Kladno vybere dodavatele dalších elektrobusů. Pro páteřní kladenské linky 603 a 606 koupí standardní i kloubové autobusy na baterie.
Jedním z kroků Města Kladna ke zlepšení životního prostředí ve městě je i zapojení městské dopravy. Na jaře 2021 byl vyřazen poslední naftový autobus a celá městská doprava je zajišťována pouze nízkoemisními autobusy s pohonem na zemní plyn. V září 2021 vyjely do pravidelného provozu městské dopravy Kladno také dva první elektrobusy. Jsou nasazovány na linku číslo 610 spojující sídliště Kročehlavy s centrem města. Podle strategického plánu  udržitelné mobility města Kladna, schváleného v letošním roce, je cílem převést celý systém městské dopravy v Kladně na zcela čistý provoz do roku 2030.

Dopravní společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva zajišťující městskou dopravu v Kladně ve spolupráci s Městem Kladno proto plánuje dále obnovovat vozový park městské dopravy pouze elektrobusy. Prvním záměrem je projekt na nákup 8 kloubových a 8 standardních elektrobusů, které budou nasazeny na páteřních linkách 603 a 606. Dopravce již vyhlásil výběrové řízení s plánovaným termínem dodání v letech 2023 až 2024. Na jejich pořízení plánuje využít evropské finanční prostředky z očekávané výzvy z programu ITI.

Technologie dobíjecí infrastruktury bude řešena samostatným projektem. Pomalé noční dobíjení bude probíhat ve svou lokalitách, část dobíjecích stanic bude umístěna v areálu garáží, druhá část bude na pozemku sousedícím s teplárnou, který dopravce odkoupil od Statutárního města Kladna. Pro zajištění celodenního provozu městského elektrobusu, který často přesahuje ujetí 300 km, budou na společné konečné linek 603 a 606 v lokalitě Okrsek 4 vybudována dvě stanoviště pro rychlodobíjení elektrobusů pomocí pantografu v průběhu dne. Celkové náklady na pořízení vozidel a infrastruktury jsou odhadovány ve výši 500 mil. Kč.