IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
IVECO STREETWAY. Foto Busportal

Městský autobus Euro VI E s pohonem na diesel a zemní plyn je určený hlavně pro trhy ve střední a východní Evropě. První fotky z Chorvatska.
Městský autobus Euro VI E s pohonem na diesel a zemní plyn je určený hlavně pro trhy ve střední a východní Evropě. První fotky z Chorvatska.
21. září představilo IVECO BUS novinářům v Chorvatsku a Itálii nový nízkopodlažní městský autobus, který doplní stávající řadu autobusů Crossway a Urbanway.

STREETWAY s délkou 12 a 18,75 metrů je určen pro trhy ve střední a východní Evropě, kde chce výrobce zvýšit díky jeho nižší ceně svou konkurenceschopnost. Nabídne ho také do Afriky, na Blízký východ a v Asii. Uplatnit by se mohl také i v Itálii a Německu.

Stéphane Espinasse, IVECO BUS brand leader prostřednictvím prezentace, kterou jsme měli možnost vidět v Šibeniku uvedl: „Rozšíření naší nabídky městských autobusů o nový STREETWAY je důležitým krokem. Tento městský autobus perfektně plní naši ambici nabídnout šampiona v oblasti TCO, který orgánům veřejné dopravy poskytne nejlepší výkon ve své kategorii a povede k řešení udržitelné mobility.”

Nový STREETWAY:

Motor IVECO BUS Cursor 9 Euro VI E vyvinutý FPT Industrial v autobusech STREETWAY může být poháněný naftou nebo zemním plynem. V podélné poloze jsou motory spojeny s automatickou převodovkou VOITH Diwa 6 nebo ZF Ecolife 2, a se zadní nápravou ZF AV 133.

Standardní (12 m) nebo kloubové (18,75 m) Diesel HI-SCR verze autobusu STREETWAY nabízí IVECO o výkonu 310 hp (1 300 Nm) a 360 hp (1 650 Nm). Tato technologie bez recirkulace výfukových plynů (EGR) pomáhá snižovat spotřebu paliva a úroveň emisí. Potřebný dojezd zaručí nádrže o objemu až 1 600 litrů a 1 805 litrů.

Verze na zemní plyn je kompatibilní s biomethanem, který se může vyrábět z organického odpadu a přispěje ke snížení uhlíkové stopy (emise  CO2 má snížit až o 95 %).

Nový autobus od Iveco si mohou zákazníci nakonfigurovat na míru svým požadavkům na design, komfort a provozním nákladům. Zvolit mohou dvoje, tři nebo čtyři vstupní dveře o šířce 1 200 mm. Ve snížené části uprostřed vozidla pojme až 16 sedících pasažérů. Může být rovněž vybaven přístupovou rampou a vyhrazeným prostorem pro zdravotně postižené cestující.

Součástí prostoru pro řidiče jsou zasklené dveře kabiny a úložné prostory nad hlavou, i s trezorem pro řidiče, nastavitelný sloupek řízení a digitální cluster ActiaMulticS.

K dispozici jsou standardní funkce pro zvýšení bezpečnosti na palubě pro cestující i řidiče - elektronické brzdové systémy (EBS, ASR), upozornění na stoupající teplotu v motorovém prostoru, automatický hasicí systém, citlivou hranu a detekci cestujících u dveří. Elektronický odpružený systém vede ke stabilnímu pohodlnému jízdnímu zážitku a optimální trakci pro brzdný výkon a stabilitu řízení.

Servis je zjednodušený díky umístění motoru v podélné poloze a přístupnosti veškerých komponent přes vyhrazené vnější klapky a dveře venku a poklopy uvnitř vozidla. Výkon motoru Cursor 9 Euro VI a provedení vozu přináší významné úspory v rámci optimalizovaných TCO a provozní výkonnosti. Konstrukce vozidla je ze svařovaných částí a lepených bočních panelů z hliníkového plechu z antikorozní úpravy zaručující dlouhou životnost.

Iveco nabízí zákazníkům také poprodejní servis a podporu, včetně financování a školení.

STREETWAY  je charakteristický designem značky IVECO BUS se svou přední maskou a logem. Vyrábět se bude v tureckém Otokaru od příštího roku. V závodě ve Vysokém Mýtě, kde sjede z výrobní linky 20 autobusů Crossway denně, už kapacita nestačí. Dohodu o spolupráci na výrobě stávajících i vývoji nových modelů podepsaly IVECO BUS a Otokar Otomotiv v roce 2020. První vozy měly být vyrobeny právě letos. 

Co se týká elektrifikace, Heuliez ve Francii vyrobí 300 - 400 bateriových autobusů ročně a podle obchodního ředitele IVECO BUS pro střední a východní Evropu Jana Kimly bude jejich výroba dál pokračovat. "Zabýváme se i vývojem vodíkového pohonu, první reálné výsledky by mohly být do pěti let. Uzavírají se různá partnerství, svou vizi jsme představili i ministrovi Havlíčkovi. Jedná se o alternativu, která může mít v budoucnu větší význam, než plně elektrický bateriový autobus," uvedl na tiskové konferenci 21. září 2021 Tímto směrem se hodlá vydat i Česká republika, nejdále jsou Moravskoslezský a Ústecký kraj.

První zákazníci z České republiky a Slovenska si nový autobus od Iveco prohlédnou ve středu 22. září. Následovat budou prezentace v České republice.


IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
Tisková konference v Šibeniku v Chorvatsku 21. září 2021. Představení STREETWAY. Foto Busportal
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
Schránka pro řidiče s trezorem. Foto Busportál
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
STREETWAY má infopanely od Bustec a odbavovací terminály značky Mikroelektronika. Foto Busportál
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY
IVECO  BUS: premiéra STREETWAY