Irizar e-mobility elektrifikuje první londýnskou trasu s rychlým dobíjením

Irizar e-mobility a Go Ahead, největší londýnský autobusový dopravce, podepsaly smlouvu na dodávku 20 autobusů a dobíjecí infrastrukturu pro elektrifikaci linky 358 v jižním Londýně, první trasy s ultrarychlým nabíjením v hlavním městě Velké Británie.

 

Irizar e-mobility a Go Ahead, největší londýnský autobusový dopravce, podepsaly smlouvu na dodávku 20 autobusů a dobíjecí infrastrukturu pro elektrifikaci linky 358 v jižním Londýně, první trasy s ultrarychlým nabíjením v hlavním městě Velké Británie.

 

Dvě 450kW nabíječky pro terminály na trase a 100kW nabíječky pro nabíjení dvou autobusů současně v depu dodá Jema Energy (dceřiná společnost Irizar Group).

12metrový Irizar ie tram bude první s pravostranným řízením a první uvedený na trh ve Velké Británii. Autobusy budou poháněny bateriemi Irizar Group a budou nabíjeny na téměř 26 km dlouhé trase do pěti minut dvěma rychlonabíjecími inverzními pantografovými stanicemi instalovanými na autobusových nádražích Crystal Palace a Orpington, které byly vybaveny i bezpečnostními prvky, jako je nepřerušitelný zdroj napájení (UPS) nebo hasicími modulu detekce požáru. Provoz inverzního pantografového nabíjecího systému je plně automatizovaný, po navázání komunikace mezi autobusem a nabíječkou je spouštěcí pantograf nabíjecí stanice automaticky připojen k akumulátoru vozidla prostřednictvím kolejnicového systému instalovaného v horní části autobusu.

Před rokem starosta Londýna Sadiq Khan oznámil, že všechny nové autobusy pro organizátora veřejné dopravy Transport for London (TfL) budou mít nulové emise. Go-Ahead London provozuje 115 linek s 2 200 autobusy. Důležitými faktory pro vozidla TfL jsou standardy, kromě jiného zaměřené na pasivní bezpečnost cestujících a chodců, které Irizar ie tram konstrukcí přední části vozidla splňují.

První autobus pro Londýn bude k vidění na začátku listopadu na veletrhu Euro Bus Expo v Birminghamu. Vozidla budou Go Ahead dodávány už od konce roku 2022.