FlixBus vyjel v Portugalsku s prvním elektrickým expresem
Autokar Yutong pro linku Porto - Bragança v Portugalsku. Zdroj Mobmagazine.pt

Na lince mezi Portem a městem Bragança provozuje partner FlixBusu ebus Yutong. I v Portugalsku jsou problémem dobíjecí místa. Pomohlo jedno z měst.
Na lince mezi Portem a městem Bragança provozuje partner FlixBusu ebus Yutong. I v Portugalsku jsou problémem dobíjecí místa. Pomohlo jedno z měst.
FlixBus začal v úterý 7. června nabízet s plně elektrickým autobusem 100% uhlíkově neutrální cestování po Portugalsku. Elektrický autobus Yutong jezdí ve spolupráci s místním a jedním z hlavních partnerů FlixBusu v Portugalsku Auto Viação Feirense mezi městy Porto na pobřeží a Bragança na severu, poblíž hranic se Španělskem, se zastávkami ve Vila Real a Amarante. Trasa měří přibližně 210 kilometrů.

Je to jen malý krok, ale pro udržitelnou mobilitu v Portugalsku to znamená hodně. Pro FlixBus je to pokračování projektu, kterým musíme zajistit milionům lidí udržitelnou a dostupnou mobilitu, a zajistíme, aby meziměstské autobusy, takzvané expresní, byly také ústředním bodem revoluce zelené mobility,“ řekl Pablo Pastega, generální ředitel FlixBus pro Portugalsko a Španělsko.

Podle FlixBus má testování 100% elektrického expresního autobusu podporu magistrátu Bragança, který poskytl nezbytné podmínky pro zahájení tohoto pilotního provozu, konkrétně zajistil možnost nabíjení. Právě nabíjení je v Portugalsku problém. „Pokud chce Portugalsko skutečně podporovat  udržitelnější způsoby veřejné dopravy, potřebuje velké investice do infrastruktury. "FlixBus musí zastavovat na silnicích, parkovištích nebo dokonce čerpacích stanicích, protože v několika důležitých městech nemáme přístup k terminálům, a nevěřím, že je to pro cestující výhodné nebo pohodlné,“ uvedl Pablo Pastega.

Autobus Yotong má kapacitu pro 47 cestujících a dojezd přibližně 350 km, nabíjení trvá přibližně tři hodiny.

Podle vyjádření FlixBus pro portugalský tisk projekty udržitelné mobility tímto nekončí. V nadcházejících týdnech má začít fungovat na mezinárodní lince spojující Lisabon s Madridem autokar vybavený solárními panely.

FlixBus již v minulosti elektrické dálkové autobusy na svých linkách zkoušel
, v roce 2018 na linkách Paříž - Amiens ve Francii a Frankfurt - Mannheim v Německu. Oba vozy byly také čínské značky. Provozovatel zelených autobusů je také zapojen v projektu HyFleet na vývoj palivových článků pro dlouhý dojezd. Od roku 2024 plánuje uvést na trh dálkový autobus na vodík.

Mobmagazine.pt