Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
S elektrobusem seznámil Jindřich Chudý ze společnosti SOR (uprostřed uprostřed) © BUSportál

Představení modernizovaného elektrobusu na BUSportálu vzbudilo velký zájem. Opraveno 22.7.2013
Představení modernizovaného elektrobusu na BUSportálu vzbudilo velký zájem. Opraveno 22.7.2013
Proto doplňujeme další záběry inovovaného vozidla a několik informací.
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem poprvé na BUSportálu - celkové exteriérové záběry
Vozidlo, které má zepředu "Tram Look" odkazující na spolupráci s designerem Patrikem Kotasem, má znatelné změny v exteriéru i interiéru. Na záběrech je patrný např. městský design ploch pro reklamu nad okny. Řeěení oken je také nové, nový je sendvičový strop. Osvětlení je obecně řešené LED technologií, zejména u elektrobusu je významné snižovat energetickou náročnost provozu, např. klimatizace je pouze u řidiče. V prostoru plošiny u druhých dveří si vezl elektrobus nabíječku, ta se dá zapojit do běžné zásuvky na 230/400 V (opraveno, díky za odbornou připomínku). Koncepce umístění baterií v zadní části je totožná jako u dosavadních elektrobusů SOR. Výrobce není nakloněn umístění baterií pod sedadly a v jiných částech vozu pro komplikovaný systém nabíjení takto nehomogenně rozmístěných baterií. Označení BN odpovídá LE koncepci, vozidlo je ale až na schůdky před zadní bateriovou "skříní" v podstatě nízkopodlažní. V elektrobusech stojí zatím proti sobě dojezd na jedno nabití oproti obsaditelnosti. SOR volí kompromis tak, aby objem a hmotnost baterií obsaditelnost neomezoval. Zatím má vozidlo i možnost přitopit naftou.
Zajímavá je zkušenost s jízdou. Pozorovatele vně vozidla opravdu až zarazí jeho tichý provoz, autobus je paradoxně hlučnější v interiéru. Redakce BUSportálu si opravdu jen symbolicky vyzkoušela s vozidlem popojet. Nic exotického to není, ovládání je klasické jako u autobusu s automatickou převodovkou. Nezvyklý je záběr elektromotoru při rozjezdu. Vozidlo má barevné provedení, které má důvod, o kterém můžete přemýšlet :-). Zatím (21.7. 18:30) v diskuzích samá voda ....
V současnosti v Libchavách pracují na kratší verzi inovovaného elektrobusu SOR EBN 8,5. Výrobce má v úmyslu uvést na trh také elektrobus téměř ve standardní délce, a to jedenáctimetrový a nevylučuje, že může v budoucnu nahradit současný EBN 10,5.

Informace, které jsme zachytili, nejsou samozřejmě úplné. Předpokládáme, že v budoucnu přineseme další třeba v souvislosti s nějakou výstavní aktivitou společnosti SOR.
Dagmar Braunová

Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 9,5 s novým designem detailněji
© BUSportál