DPP  nasazuje na vybrané linky nové malokapacitní autobusy SOR BN 8,5
© Jan Lebeda

Pozoruhodně rychlý proces obnovy vozového parku u Dopravního podniku hl. m. Prahy. Od vypsání veřejné zakázky 14.09.2010 po výjezd na linky uběhly necelé dva měsíce.
Reklama
Pozoruhodně rychlý proces obnovy vozového parku u Dopravního podniku hl. m. Prahy. Od vypsání veřejné zakázky 14.09.2010 po výjezd na linky uběhly necelé dva měsíce.
Dopravní podnik hl. m. Prahy rozšířil svůj vozový park o sedm nových nízkopodlažních midibusů značky SOR. Tyto vozy, které usnadňují přepravu cestujících se zdravotním handicapem, jsou od neděle 12. prosince 2010 nasazeny na vybrané autobusové linky provozované společností.

Nové malokapacitní autobusy značky SOR BN 8,5 jsou částečně nízkopodlažní (LE) pro 63 cestujících (24 míst k sezení + 39 míst k stání) a součástí jejich interiéru je i prostor pro umístění a fixaci invalidního vozíku. Vozidla jsou vybavena naftovým motorem o objemu 4,5l, automatickou převodovkou a blokováním rozjezdu před uzavřením všech dveří a zasunutím plošiny určené pro nájezd invalidního vozíku. Uzamykatelná kabina řidiče zahrnuje i informační systém, prostřednictvím kterého řidič komunikuje s dispečinkem DPP.

Dopravní podnik hl. Prahy zařadí nové vozy v první fázi na autobusové linky č. 151 (Českomoravská – Poliklinika Prosek), č. 216 (Hradčanská – Nové Vokovice), a noční linku 514 (Sídliště Ďáblice - Ďáblice). Současně bude možné tyto vozy nasadit i na stávající "midibusovou" linku č.236 (Zámky - Podhoří). Provoz nových nízkopodlažních autobusů bude Dopravní podnik zajišťovat z provozoven DPP Řepy a Klíčov.

Do současnosti době DPP využíval celkem 6 nízkopodlažních malokapacitních autobusů provozovaných na linkách 128, 236 a 291, jejichž trasa spojuje zdravotnická zařízení, městské úřady v metropoli a oblasti, které nelze z hlediska průjezdnosti obsluhovat standardním autobusem délky 12 m. V budoucnu bude společnost počet malokapacitních vozidel dále rozšiřovat.

Z technické specifikace SOR BN 8,5

Max. rychlost: 100 km/h
Délka vozidla: 8,4 m
Šířka vozidla: 2,52 m
Motor: Cummins ISBe 4,5l E5, EEV, naftový čtyřdobý přeplňovaný čtyřválec s mezichlazením plnícího vzduchu
Převodovka: automatická
Další vybavení: blokování rozjezdu v případě otevřených dveří, vyklápěcí plošina pro nájezd invalidního vozíku, omezovač rychlosti na 50 km/h, řídící informační systém

Z TZ Dopravního podniku hl. m. Prahy
Zeptali jsme se Dopravního podniku hl. města Prahy na dodávku malokapacitních autobusů