DB Regio Bus uvádí do provozu elektrické autobusy BYD
Během února vyjede postupně do provozu ve Šlesvicku-Holštýnsku 22 elektrických autobusů BYD. © DB Stefanie Breede

Během února vyjede postupně do provozu ve Šlesvicku-Holštýnsku 22 elektrických autobusů vyrobených v maďarském závodě v Komárom. Dceřiná společnost Autokraft pořídila pro náhradní autobusovou dopravu za vlaky také komfortní autobusy Neoplan Skyliner.

 

Během února vyjede postupně do provozu ve Šlesvicku-Holštýnsku 22 elektrických autobusů vyrobených v maďarském závodě v Komárom. Dceřiná společnost Autokraft pořídila pro náhradní autobusovou dopravu za vlaky také komfortní autobusy Neoplan Skyliner.

 

Regionální autobusová divize DB Regio Bus Nord německé státní železniční společnosti Deutsche Bahn (DB) uvede v únoru do provozu 22 čistě elektrických 12metrových autobusů BYD ve Šlesvicku-Holštýnsku, nejsevernější spolkové zemi Německa. Vozidla montovaná v Komárom v Maďarsku budou v provozu v Bad Segebergu, St. Peter Ording, Heide, Meldorf a Eutin pod hlavičkou subdodavatele DB Regio Bus - Autokraft GmbH - a v barvách organizátora dopravy NAH.SH ze Šlesvicka-Holštýnska.

Autobusy jsou součástí 49 autobusů DB Regio Bus, které objednala u BYD v loňském roce na základě rámcové smlouvy uzavřené v roce 2021; 22 vozidel bude provozovat divize DB Regio Bus Nord a 27 kusů DB Regio Bus Mitte.

Autobusy BYD pro DB jsou vybaveny železo-fosfátovými bateriemi, v podmínkách SORT poskytuje 422 kWh baterie podle výrobce dojezd přes 400 kilometrů na jedno nabití. Ve vozech s 33 sedadly je zabudován výrobcem vyvinutý integrovaný řídicí systém 6v1 pro ovládání trakčních baterií, elektromotorů, řízení pohonu a dalších primárních elektronických komponent. Kromě toho je součástí výbavy také kamerový systém sledování mrtvého úhlu, ekologická klimatizace s chladivem CO2 a systém řízení vozového parku s názvem FleetLink, který v reálném čase monitoruje provozní data vozidel pro efektivní provoz. Kromě WiFi jsou k dispozici také USB porty u každého sedadla.

Do roku 2024 vyjede na silnice ve Šlesvicku-Holštýnsku celkem 37 bateriových elektrických a 11 autobusů na vodík. Bateriové autobusy dodá Ebusco a s palivovými články CaetanoBus.

Celkově Regio Bus očekává v roce 2023 příjezd 171 elektrických a vodíkových autobusů, do roku 2026 díky rámcovým dohodám uzavřeným v posledních dvou letech s BYD, Ebusco, MAN a CaetanoBus stovky dalších.

DB Regio Bus je největším poskytovatelem veřejné dopravy v Německu, pod záštitou společnosti v současnosti jezdí více než 11 500 autobusů pro téměř třicet různých autobusových dopravců. Cílem společnosti je být do roku 2040 klimaticky neutrální a bez konvenční nafty.

Dieselové autobusy DB Region Bus kupuje pro dálkové linky. Dceřiná společnost Autokraft pro linku X85 mezi Lübeckem a Fehmarnem, která nahrazuje vlakovou dopravu severně od Neustadu, kde se renovuje a rozšiřuje železniční trať, zajišťuje novými dvoupodlažními autobusy prémiové třídy. Jako náhradu za vlaky pořídila šest autobusů Neoplan Skyliner. Dvoupodlažní autobusy v designu NAH.SH nabízejí od 8. ledna vysoký jízdní komfort. Vozidla s panoramatickými okny na střeše mají 75 míst k sezení a čtyři prostory se skupinovými stolky. Vozidla jsou bezbariérová, s nízkopodlažním nástupem přes rampu, velký víceúčelový prostor v dolním podlaží nabízí prostor až pro dva invalidní vozíky nebo kočárky a jízdní kola. Cestující mají prostor pro zavazadla v interiéru i na zádi vozů s přistupem zvenčí. Nechybí zadní nosič s pěti místy pro odvoz kol. Autobus má toaletu. Pět vozidel je v provozu, jedno další je v záloze.


DB Regio Bus uvádí do provozu elektrické autobusy BYD
Náhradní autobusová doprava se má kvalitou vyrovnat vlakům. Z důvodu renovace a rozšíření železniční sítě obsluhující ostrov Fehmarn ve Šlesvicko-Holštýnsku v německu se železniční doprava severně od Neustadtu zastavila na konci srpna loňského roku a očekává se, že bude znovu zahájena až v roce 2029 nebo 2030. © DB Regio SH