Další velká zakázka pro Volvo v Chile
80 nových kloubových autobusů Volvo/Marcopolo pro Santiago de Chile. Foto Volvo

Santiago de Chile přidává do svého vozového parku 80 nových kloubových autobusů Volvo pro největší systém veřejné dopravy v Latinské Americe. Z téměř 5 tisíc autobusů je více než tisíc značky Volvo a více než tisíc elektrických.
Santiago de Chile přidává do svého vozového parku 80 nových kloubových autobusů Volvo pro největší systém veřejné dopravy v Latinské Americe. Z téměř 5 tisíc autobusů je více než tisíc značky Volvo a více než tisíc elektrických.
Volvo Buses je jedním z hlavních dodavatelů autobusů pro hlavní město Chile, jedna z největších objednávek v Latinské Americe zní na 564 autobusů. Nyní Volvo Buses podepsala další významnou smlouvu na 80 kloubových autobusů pro Subus a pro systém veřejné dopravy Santiaga Red Metropolitana de Movilidad (RED). Subus a Volvo již úzce spolupracují a téměř všech 1 108 autobusů společnosti jsou značky Volvo.

Kloubové autobusy Volvo v Santiagu v Chile budou Volvo B8RLEA. Tyto autobusy mají nízkopodlažní podvozek s kapacitou pro 180 cestujících, který se vyrábí v závodě Volvo v Borås, karoserie jsou od brazilského Marcopolo. Mimo jiné budou vozy nejmodernější technologii s pokročilou palubní elektronikou, elektronickými kotoučovými brzdami a odpružením, systémem řízení vozového parku I-Coaching. Vozový park tak může být napojen na systém automatického řízení rychlosti Volvo, který je známý jako Zone Management.

Do hlavního města Chile dodáváme autobusy a inovativní řešení od roku 2005, kdy Santiago vytvořilo svůj integrovaný systém veřejné dopravy," řekl Fabiano Todeschini, prezident Volvo Buses v Latinské Americe.

RED v Santiagu je jedním z největších systémů veřejné dopravy v Latinské Americe. V současnosti je v provozu více než 5 000 autobusů, přibližně 30 procent tvoří autobusy Volvo. Všechny městské autobusy jsou propojeny se sítí metra a vlaky MetroTren.

Flotila v metropolitní síti Santiaga se ke konci měsíce dubna může chlubit 1 061 elektrickými autobusy  provozu. Do roku 2035 mají být všechny autobusy s pohonem na elektřinu. Santiago a kolumbijská Bogota se přetahují o první místo na světě s největším počtem ebusů v provozu mimo Čínu.