Reklama
Reklama
person rebus  date_range 28.03.2024

Dva nové MAN Lion's City 12 EfficientHybrid si mohli obyvatelé 28. března na Velkém náměstí prohlédnout a vyzkoušet v provozu. Po Velikonocích se vydají do pravidelného provozu s cestujícími. Do budoucna město plánuje pořídit elektrobusy.

Kroměřížské technické služby (KTS), které MHD ve městě provozují, obě vozidla dohromady stála cca 11,7 milionu korun . Autobusy Lion's City 12 EfficientHybrid kombinují pohon na naftu a elektřinu. „ V letech 2021 a 2022 jsme již dva hybridní autobusy pořídili. Ukázalo se, že jejich provoz je ekonomicky nejvýhodnější. Navíc jsou šetrné k životnímu prostředí ,“ uvedl místostarosta Karel Holík, který je jednatelem KTS. Autobusy mají hybridní jednotku s elektromotorem, který pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu. Elektromotor zároveň plní funkci startéru, kterou lze využít hlavně na zastávkách. Elektřinu elektromotor vyrábí při brzdění. „ Nová vozidla MAN jsou vybavená celovozovou klimatizací, což cestující ocení v letních měsících. Autobus má 31 míst k sezení a prostor pro invalidní vozík nebo dětský kočárek. Vůz je také vybaven kamerovým systémem pro zvýšení bezpečnosti cestujících i řidiče a pro eliminaci vandalismu. Nechybí ani USB zásuvky pro nabíjení mobilních telefonů nebo tabletů a informační LED panely pro cestující ,“ dodal místostarosta Jan Hebnar, který je také jednatelem KTS. MHD ve městě nyní kromě nových dvou hybridních vozidel MAN budou zajišťovat dva zmíněné hybridní autobusy značky Volvo, tři autobusy Iveco s pohonem na stlačený zemní plyn pořízené v letech 2017 a 2018 a čtyři vozidla Volvo jezdící na naftu, která jsou stará téměř 20 let. Podle ředitele KTS Mariana Vítka je ekologická zátěž vozidel na CNG srovnatelná s naftovými motory emisní normy EURO 6. Nevýhodou CNG je dlouhá doba tankování a špatná dostupnost čerpacích stanic. Obměna autobusů kroměřížské MHD by měla i v dalších letech pokračovat. „ Chtěli bychom postupně přecházet na vozidla s pohonem na elektřinu, přestože jejich cena nyní výrazně převyšuje náklady na pořízení hybridních autobusů. Na pořízení těchto autobusů a na vybudování dobíjecí stanice bychom rádi čerpali dotace ,“ shodli se jednatelé KTS Holík a Hebnar. Autobusy městské hromadné dopravy jezdí na osmi linkách, a kromě území samotné Kroměříže obsluhují také některé místní části města. V loňském roce najely cca 335 tisíc kilometrů a přepravily zhruba jeden milion cestujících. Do trvalého provozu bude jeden z nových autobusů zařazen od úterý 2. dubna. Zájemci se s ním mohou svézt už v pátek 29. března mezi 5:45 a 11:55 hod. Od středy 3. dubna 2024 se do pravidelného provozu vydá i druhé vozidlo. S oběma se budou cestující průběžně setkávat na všech spojích linky 1 až 8. Na palubě nového autobusu podepsali 28. března starosta Kroměříže Tomáš Opatrný a náměstek hejtmana Zlínského kraje Radek Doležel deklaraci o spolupráci při vstupu kroměřížské MHD do systému Integrovaná doprava Zlínského kraje.

Zpravodajství
Institut Jana Pernera, Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice a Ministerstvo dopravy pořádají 13. a 14. května 2024 již 31. ročník odborné konference o aktuálních problémech ve veřejné dopravě INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY. Již tradičně patří úvod zástupcům odboru veřejné dopravy ministerstva, slovo budou mít organizátoři IDS, krajské úřady a příležitost bude i pro kulturní zážitek.
Reklama
Veletrh BUS2BUS se bude konat od 24. do 25. dubna 2024 na berlínském výstavišti v nové multifunkční hale č. 27 a je pro každého, kdo nabízí nebo hledá něco nového v oboru autobusové dopravy. Zaměřuje se na všechny aspekty moderních autobusů a získáte díky němu kompletní přehled o trhu. Autobusy si lze také prohlédnout a vyzkoušet „naživo“ ve venkovní části výstaviště. Díky Česko-německé obchodní a průmyslové komoře - reprezentace Messe Berlin v České republice - můžete vyhrát vstupenky zdarma.
Německá Rada pro design každý rok prostřednictvím German Desing Awards vybírá významné trendy a průkopnické a inovativní úspěchy v designu ze všech oblastí každodenního života. V kategorii „Vynikající produktový design“ se umístil Karsan se svým autobusem e-ATAK.
Po dvou úspěšných výstavách v letech 2019 a 2022 se odvětví autobusů a autokarů rozjede na další velké setkání na Busworld Southeast Asia od 15. do 17. května 2024 na mezinárodní výstavě Jakarta International Expo v Indonésii. Busworld a vystavovatelé jsou přivítají profesionály z jihovýchodu Asie i mimo ni.
Oblíbené jsou kurzy hlavně u vysokoškoláků. Během července a srpna se naučí řídit, složí zkoušky a od září vozí cestující. Od samého počátku pobírají mzdu, směny si pak vybírají podle svých preferencí.
Po 35 letech služby skončil pravidelný provoz trolejbusů Škoda 15 Tr a 15 TrM v ulicích města Ústí Nad Labem. Fotoreportáž z poslední rozlučkové jízdy 24. března 2024.
V prvních dvou měsících 2024 sjelo z výrobní linky v Iveco Czech Republic ve Vysokém Mýtě o 58 autobusů více než ve stejném období roku 2023. Díky tomu produkce autobusů v ČR meziročně vzrostla o 7 procent. Na vývoji se podílel SOR Libchavy a KHMC.
Vodík je klíčovým prvkem v přechodu na nízkouhlíkovou ekonomiku. V roce 2030 má ČR spotřebovávat 20 tisíc tun obnovitelného vodíku. K většímu nasazení má dojít i v dopravě. Jezdit mohou vodíkové autobusy, nákladní vozidla i vlaky, vytipované jsou linky R14, R21, R22 a SP14. Vzniknou plnící stanice vhodné pro užitková vozidla.
V pátek 29. března se rozjede v Ústeckém kraji celá řada spojů, které jezdí pouze od jara do podzimu, většinou o víkendech a ve svátcích. Svézt se můžete motoráčkem, autobusem i lodí. O letních prázninách opět vyjedou AKV se svým erťákem.
Výroční Saf-T-Liner C2 Jouley předního výrobce školních autobusů v Severní Americe a dceřiné společnosti Daimler Truck North America odjel do školského systému Meriwether County School System (MCSS) v Georgii v USA.
Aktuálně
S vyřazením posledních "vysokopodlažních" trolejbusů Škoda 15 Tr a jejich nahrazením novými parciálními trolejbusy Škoda 27 Tr zajišťuje Dopravní podnik města Ústí nad Labem přepravu plně nízkopodlažními vozidly. Nové trolejbusy s bateriemi navíc na některých trasách nahradí autobusy. Změny linek a jejich číslování dopravní podnik připravuje od 1. května 2024.
Výběrové řízení na nákup celkem padesáti nových trolejbusů se blíží do finále. Šestnáct MEGAtrolejbusů Škoda - Solaris a třiadvacet kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr , které již vozí cestující, doplní v pátek 29. března 2024 jedenáct parciálních trolejbusů SOR TNS 12. Díky bateriím se cestující bez přestupu dostanou z Hlavního nádraží na Hrad, dopravní podnik je nasadí na prodlouženou linku 44, kterou nahradí autobusovou linku 41.
Největší vozový park elektrických nákladních vozidel v Evropě se ještě rozroste. Logistická společnost DFDS od Volvo v minulosti objednala 125 těžkých elektrických nákladních vozidel, 95 je již v provozu ve Švédsku, Dánsku, Litvě, Belgii a Nizozemsku. DFDS díky nim snížila emise skleníkových plynů o 1,5 tuny.
Velitelství 2. regionální logistické základny ve Varšavě podepsalo dohodu o pořízení 115 autobusů IVECO CROSSWAY LINE pro polské ozbrojené síly.
Reklama
26. března se v sídle společnosti Ankai v Hefei konal slavnostní odjezd čistě elektrických dvoupodlažních sightseeing autobusů Ankai do Francie. Jde již o třetí dodávku, tentokrát z Číny vypravili 20 speciálně upravených double deckerů.
První bateriový autobus připravený pro sériovou výrobu uvedl HOCHBAHN do provozu v roce 2019. Od té doby by jeho elektrické autobusy 500x obkroužily Zemi. Ujely již více než 20 milionů kilometrů a ušetřily v Hamburku 22 tisíc tun CO2. Z flotily čítající 1 100 autobusů bude do poloviny letošního roku každý čtvrtý bez emisí. Do konce roku 2024 se jejich počet zvýší o více než 70.
Řecký ministr infrastruktury a dopravy podepsal 19. března 2024 smlouvu na dodávku 200 nových 12metrových autobusů na zemní plyn s Industria Italiana Autobus. Citymood by měly být dodány postupně do první poloviny roku 2025 a doplní sólo elektrické Yutong a kloubové na CNG od IVECO BUS.
Během osmi let může jezdit v Děčíně až 20 elektrických bateriových autobusů. Dopravní podnik města Děčína zveřejnil výběrové řízení na jejich dodávky. S vítězným uchazečem uzavře rámcovou dohodu.
Od soboty 23. března se k celoročním přívozům P1 a P2 připojí i ostatní sezonní přívozy. Vloni byla nejoblíbenější linka P2 z Podbaby do Podhoří, kterou lze využít jako spojení do ZOO. Dopravní podnik zahajuje sezónu historických tramvajových linek 41 a 42 a autobusové linky K.
Volvo Buses představilo meziměstský autobus 8900 Electric. K dispozici bude ve vybraných evropských zemích v roce 2025. Je založen na nové platformě BZR Electric.
Reklama
AUTO-BUS
Reklama
Bustec
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací