Reklama
Reklama
person rebus  date_range 28.03.2024

Institut Jana Pernera, Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice a Ministerstvo dopravy pořádají 13. a 14. května 2024 již 31. ročník odborné konference o aktuálních problémech ve veřejné dopravě INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY. Již tradičně patří úvod zástupcům odboru veřejné dopravy ministerstva, slovo budou mít organizátoři IDS, krajské úřady a příležitost bude i pro kulturní zážitek.

Tradiční semináře o integrovaných dopravních systémech a dopravní obslužnosti začaly už v roce 1993. Ani po více než třiceti letech se témata současné konference prakticky nemění. Kromě získávání nových informací o legislativě, financování, možnostech využití fondů EU nebo dopravní telematice je také příležitost pro diskuzi a výměnu zkušeností. Letos podruhé se sejdou účastníci na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice, Studentská 95, Pardubice. Program konference s přihláškou : Začátek 13. května od 12 hodin úvodním slovem JUDr. Ondřej Michalčík a Ing. František Vichta, Ministerstvo dopravy, Odbor veřejné dopravy Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa Doc. Dr. Ing. Roman Štěrba, Správa železnic, Úsek generálního ředitele Moderní železnice pro udržitelnou mobilitu Mgr. Lenka Chroncová, CENDIS Systém jednotného tarifu (OneTicket) Ing. Karel Zvěřina, České dráhy, Odbor cenotvorby osobní dopravy České dráhy a jejich zapojení v IDS Ing. Miloš Kubalík , Bratislavská integrovaná doprava Aktuálny stav v Integrovanom dopravnom systéme v Bratislavskom kraji (IDS BK) Ing. Richard Staškovan, Integrovaná doprava Žilinského kraja, jednatel Integrovaná doprava Žilinského kraja Ing. Pavel Winter, Pražská integrovaná doprava Integrace dopravy vrací život regionům Ing. Jiří Horský, KORDIS JMK, ředitel Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Ing. Otto Pospíšil, Ph.D., KORID LK, jednatel Integrovaný dopravní systém Libereckého kraje – novinky a aktuální témata Ing. Petr Rožek, Ph.D., Svaz spedice a logistiky Vliv ekologických opatření na osobní i nákladní dopravu Mgr. Šárka Rusnáková, Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická Pernštejnové v Pardubicích a okolí Od 18 hodin návštěva Automatických mlýnů. Národní kulturní památka Winternitzovy automatické mlýny je jednou ze staveb architekta Josefa Gočára. Monumentální mlýnskou budovu na břehu Chrudimky v centru Pardubic navrhl architekt Gočár roku 1909 pro podnikatele bratry Winternitzovy. V roce 1924 byl komplex rozšířen o obilné silo. Automatické mlýny fungovaly nepřetržitě více než 100 let, a to do roku 2013. Od roku 2016 prochází mlýnský brownfield díky iniciativě Mariany a Lukáše Smetanových a jejich rodinné Nadace Automatické mlýny, proměnou na moderní kulturně-společenskou městskou čtvrť. Druhý den 14. května konference začíná v 8:55 hodin Ing. Radek Šindel, Siemens Mobility, vedoucí projektů Možnosti využití 25kV BEMU na české železnici Ing. Milan Podolák, Ph.D., CHAPS Sledování NAD Českých drah – požadavek objednatelů JUDr. Daniel Jadrníček, Fiala, Tejkal a partneři, advokátní kancelář Aktuální problémy při uzavírání smluv na zajištění dopravní obslužnosti Ing. Viliam Lábsky, KOVED Integrovaná doprava Zlínského kraje Ing. Martin Večeřa, KODIS Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje Ing. Radek Kozlík, Krajský úřad Ústeckého kraje, Odbor dopravy a silničního hospodářství Aktuální stav a vývojové trendy Dopravy Ústeckého kraje Ing. Kateřina Suchánková, MBA, KIDSOK, ředitelka Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje Petr Moravec, OREDO Doprava východních Čech Přibližně ve 12 hodin závěr konference obědem Účastnický poplatek činí 2 541 Kč. Přihlášky na konferenci zašlete e-mailem na milena.foglarova@perner.cz Ubytování není součástí a zajišťuje si každý samostatně. Více na www.perner.cz . Závěry z konference 2023 .

Zpravodajství
Veletrh BUS2BUS se bude konat od 24. do 25. dubna 2024 na berlínském výstavišti v nové multifunkční hale č. 27 a je pro každého, kdo nabízí nebo hledá něco nového v oboru autobusové dopravy. Zaměřuje se na všechny aspekty moderních autobusů a získáte díky němu kompletní přehled o trhu. Autobusy si lze také prohlédnout a vyzkoušet „naživo“ ve venkovní části výstaviště. Díky Česko-německé obchodní a průmyslové komoře - reprezentace Messe Berlin v České republice - můžete vyhrát vstupenky zdarma.
Reklama
Německá Rada pro design každý rok prostřednictvím German Desing Awards vybírá významné trendy a průkopnické a inovativní úspěchy v designu ze všech oblastí každodenního života. V kategorii „Vynikající produktový design“ se umístil Karsan se svým autobusem e-ATAK.
Po dvou úspěšných výstavách v letech 2019 a 2022 se odvětví autobusů a autokarů rozjede na další velké setkání na Busworld Southeast Asia od 15. do 17. května 2024 na mezinárodní výstavě Jakarta International Expo v Indonésii. Busworld a vystavovatelé jsou přivítají profesionály z jihovýchodu Asie i mimo ni.
Oblíbené jsou kurzy hlavně u vysokoškoláků. Během července a srpna se naučí řídit, složí zkoušky a od září vozí cestující. Od samého počátku pobírají mzdu, směny si pak vybírají podle svých preferencí.
Po 35 letech služby skončil pravidelný provoz trolejbusů Škoda 15 Tr a 15 TrM v ulicích města Ústí Nad Labem. Fotoreportáž z poslední rozlučkové jízdy 24. března 2024.
V prvních dvou měsících 2024 sjelo z výrobní linky v Iveco Czech Republic ve Vysokém Mýtě o 58 autobusů více než ve stejném období roku 2023. Díky tomu produkce autobusů v ČR meziročně vzrostla o 7 procent. Na vývoji se podílel SOR Libchavy a KHMC.
Vodík je klíčovým prvkem v přechodu na nízkouhlíkovou ekonomiku. V roce 2030 má ČR spotřebovávat 20 tisíc tun obnovitelného vodíku. K většímu nasazení má dojít i v dopravě. Jezdit mohou vodíkové autobusy, nákladní vozidla i vlaky, vytipované jsou linky R14, R21, R22 a SP14. Vzniknou plnící stanice vhodné pro užitková vozidla.
V pátek 29. března se rozjede v Ústeckém kraji celá řada spojů, které jezdí pouze od jara do podzimu, většinou o víkendech a ve svátcích. Svézt se můžete motoráčkem, autobusem i lodí. O letních prázninách opět vyjedou AKV se svým erťákem.
Výroční Saf-T-Liner C2 Jouley předního výrobce školních autobusů v Severní Americe a dceřiné společnosti Daimler Truck North America odjel do školského systému Meriwether County School System (MCSS) v Georgii v USA.
V autobusové dopravě hodnotí ROPID 21 indikátorů u všech 33 dopravců v rámci Prahy, Středočeského kraje a také u dopravců sousedních krajů, kteří zajišťují spoje na území PID. Nejlépe si v roce 2023 vedli ČSAD POLKOST, Dopravní podnik hl. m. Prahy a Dopravní společnost Ústeckého kraje. Celkově došlo ke zlepšení, zejména v dodržování jízdních řádů a informování ve vozidlech. Na konci roku 2023 bylo průměrné stáří autobusů 6,9 let, dopravci provozovali 3 135 vozidel, z toho 88 procent bylo bezbariérově přístupných. V novém červenošedém vzhledu již jezdilo 18 procent autobusů.
Aktuálně
S vyřazením posledních "vysokopodlažních" trolejbusů Škoda 15 Tr a jejich nahrazením novými parciálními trolejbusy Škoda 27 Tr zajišťuje Dopravní podnik města Ústí nad Labem přepravu plně nízkopodlažními vozidly. Nové trolejbusy s bateriemi navíc na některých trasách nahradí autobusy. Změny linek a jejich číslování dopravní podnik připravuje od 1. května 2024.
Výběrové řízení na nákup celkem padesáti nových trolejbusů se blíží do finále. Šestnáct MEGAtrolejbusů Škoda - Solaris a třiadvacet kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr , které již vozí cestující, doplní v pátek 29. března 2024 jedenáct parciálních trolejbusů SOR TNS 12. Díky bateriím se cestující bez přestupu dostanou z Hlavního nádraží na Hrad, dopravní podnik je nasadí na prodlouženou linku 44, kterou nahradí autobusovou linku 41.
Největší vozový park elektrických nákladních vozidel v Evropě se ještě rozroste. Logistická společnost DFDS od Volvo v minulosti objednala 125 těžkých elektrických nákladních vozidel, 95 je již v provozu ve Švédsku, Dánsku, Litvě, Belgii a Nizozemsku. DFDS díky nim snížila emise skleníkových plynů o 1,5 tuny.
Velitelství 2. regionální logistické základny ve Varšavě podepsalo dohodu o pořízení 115 autobusů IVECO CROSSWAY LINE pro polské ozbrojené síly.
Reklama
26. března se v sídle společnosti Ankai v Hefei konal slavnostní odjezd čistě elektrických dvoupodlažních sightseeing autobusů Ankai do Francie. Jde již o třetí dodávku, tentokrát z Číny vypravili 20 speciálně upravených double deckerů.
První bateriový autobus připravený pro sériovou výrobu uvedl HOCHBAHN do provozu v roce 2019. Od té doby by jeho elektrické autobusy 500x obkroužily Zemi. Ujely již více než 20 milionů kilometrů a ušetřily v Hamburku 22 tisíc tun CO2. Z flotily čítající 1 100 autobusů bude do poloviny letošního roku každý čtvrtý bez emisí. Do konce roku 2024 se jejich počet zvýší o více než 70.
Řecký ministr infrastruktury a dopravy podepsal 19. března 2024 smlouvu na dodávku 200 nových 12metrových autobusů na zemní plyn s Industria Italiana Autobus. Citymood by měly být dodány postupně do první poloviny roku 2025 a doplní sólo elektrické Yutong a kloubové na CNG od IVECO BUS.
Během osmi let může jezdit v Děčíně až 20 elektrických bateriových autobusů. Dopravní podnik města Děčína zveřejnil výběrové řízení na jejich dodávky. S vítězným uchazečem uzavře rámcovou dohodu.
Od soboty 23. března se k celoročním přívozům P1 a P2 připojí i ostatní sezonní přívozy. Vloni byla nejoblíbenější linka P2 z Podbaby do Podhoří, kterou lze využít jako spojení do ZOO. Dopravní podnik zahajuje sezónu historických tramvajových linek 41 a 42 a autobusové linky K.
Volvo Buses představilo meziměstský autobus 8900 Electric. K dispozici bude ve vybraných evropských zemích v roce 2025. Je založen na nové platformě BZR Electric.
Reklama
AUTO-BUS
Reklama
Bustec
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací