FlixBus: 5 let na mezinárodních cestách

V roce 2013 tři spoje v Bavorsku, dnes 250 000 spojů denně přes 26 zemí. Přes 100 milionů cestujících, více než polovina jsou ženy, třetina cestujících jsou mladí lidé od 18 do 25 let.
Reklama
V roce 2013 tři spoje v Bavorsku, dnes 250 000 spojů denně přes 26 zemí. Přes 100 milionů cestujících, více než polovina jsou ženy, třetina cestujících jsou mladí lidé od 18 do 25 let.
Je tomu pět let, co se první FlixBus na základě deregulace německého autobusového trhu vydal na svou cestu s cílem poskytnout zelenou a chytrou dopravu všem, co rádi objevují svět. K dnešnímu dni vyzkoušelo přepravu autobusy FlixBus už více než 100 milionů cestujících a pomohlo tak měnit tvář tradiční dálkové autobusové dopravy napříč celou Evropou. 

„Od začátku bylo naším cílem přeměnit tradiční fungování autobusové dopravy a uchopit ji z nové, inovativní perspektivy. Jsme rádi, že nyní, o pět let později, se tato vize stává skutečností,“ říká Jochen Engert, jeden ze zakladatelů a výkonný ředitel společnosti FlixBus. „V roce 2013 jsme odstartovali se třemi spoji v Bavorsku a dnes provozujeme 250 000 spojů denně napříč 26 zeměmi.“

Úspěch společnosti FlixBus staví na široké demografii cestujících, přičemž 60 % zákazníků jsou ženy, které si jako preferovaný způsob dopravy vybírají zelené autobusy hlavně pro bezpečnost, komfort a cenu. Třetina zákazníků společnosti FlixBus je ve věku 18 až 25 let.

Z německého startupu k evropské jedničce mezi přepravci

FlixBus v Německu založili tři mladí podnikatelé: Jochen Engert, Daniel Krauss a André Schwämmlein. Ti měli nápad na vytvoření zcela nového způsobu cestování, který by byl kombinací technologického startupu, e-commerce a tradiční dopravy. Na této vizi postavili společnost, která pracuje s jedinečným obchodním modelem. V něm se FlixBus stará o technologie, prodej jízdenek, zákaznický servis, plánování sítí a marketing, zatímco regionální autobusoví partneři, většinou rodinné nebo středně velké firmy, se soustředí na samotný provoz zelených autobusů.

„Díky spolupráci s FlixBusem se naše podnikání významně rozrostlo. Spolupráci jsme zahájili v roce 2014 s osmi autobusy, v dubnu tohoto roku se dostaneme na flotilu celkem 94 zelených autobusů, se kterými jezdíme mezinárodní i česká vnitrostátní spojení,“ popisuje Pavel Steiner, ředitel české firmy Umbrella Coach & Buses, jednoho z největších dopravních partnerů v síti FlixBusu.
FlixBus v současné době spolupracuje s 250 dopravními partnery, z nichž mnozí jsou malé, rodinné podniky. Spolupráce napomáhá regionům také k vytváření nových pracovních příležitostí, jako jsou pozice pro 7 000 řidičů autobusu po celé Evropě.

Vyhlídky do roku 2018

FlixBus plánuje v roce 2018 růst, a to jak regionální a mezinárodní expanzí, tak i ohledně nabídky služeb. Do konce roku mají světle zelené autobusy, které jsou hlavním poznávacím znamením dopravce, vyrazit i na silnice ve Spojených státech. V rámci Evropy plánuje společnost navýšit některá existující spojení a přidat nové zastávky v celé své síti.

Velkou část úspěchu společnosti FlixBus lze přisoudit digitalizaci a inovacím, které se budou i nadále zlepšovat, jako jsou mobilní aplikace, elektronické jízdenky, nejrychlejší Wi-Fi připojení, budoucí rezervace sedadel a GPS sledování autobusu v reálném čase. Tento technologický pokrok spolu s komfortem, spolehlivostí a atraktivními cenami spojenými s značkou FlixBus činí autobusovou dopravu atraktivnější pro širokou veřejnost.

„Během posledních pěti let FlixBus mění způsob, jakým lidé v Evropě cestují,“ dodává André Schwämmlein, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti FlixBus. „V příštích pěti letech plánujeme nabídnout možnost vyzkoušet si cestování s FlixBusem ještě více lidem po celém světě."

Zdroj:TZ FlixBus