FlixBus hlásí ziskovost v Evropě za loňský rok, růst plánuje v regionálním i globálním měřítku
Na většině spojů FlixBus jezdí autobusy Setra. Foto FlixBus

V roce 2017 přepravil zelený dopravce celkem 40 milionů cestujících na 200 000 denních spojů do 1 400 destinací ve 26 zemích.
Reklama
V roce 2017 přepravil zelený dopravce celkem 40 milionů cestujících na 200 000 denních spojů do 1 400 destinací ve 26 zemích.
  • Po 5 letech od založení v roce 2013 ohlásila společnost FlixBus ziskovost celé skupiny
  • V roce 2017 přepravil zelený dopravce celkem 40 milionů cestujících
  • Zaměřit se chce na růst v regionálním i globálním měřítku a technologické inovace

FlixBus, evropská společnost působící v oblasti autobusové dopravy, po pěti letech od založení v roce 2013 ohlásil ziskovost celé skupiny za loňský rok. Na český trh vnitrostátní dopravy vstoupil v srpnu loňského roku a do zelené sítě začlenil 18 českých měst. 

FlixBus byl založen v Německu, kde také začal nabízet své první spoje. Nyní poskytuje nejrozsáhlejší meziměstskou autobusovou síť čítající 200 000 denních spojů do 1 400 destinací ve 26 zemích. V roce 2017 přepravil celkem 40 milionů cestujících.

„Ziskovost v globálním měřítku umožňuje naší společnosti kontinuální růst a rozvoj našich služeb. V roce 2018 našim zákazníkům nabídneme technologické inovace, které ještě více usnadní cestování na kratší i dlouhé vzdálenosti, a nová spojení v tuzemsku i na evropské úrovni,“ přibližuje plány ředitel společnosti FlixBus pro Českou republiku a Slovensko Pavel Prouza.

Dopravce se zaměřuje na pohodlnou organizaci cesty skrze webové stránky nebo mobilní aplikaci. Kromě stávajících funkcí, jako je odbavení přes aplikaci nebo navigace na nejbližší zastávku, v současnosti testuje možnost rezervace konkrétního sedadla v autobuse. Po vyhodnocení by měl být pilotní projekt, který je nyní k dispozici na 12 trasách, otevřen pro zákazníky ve všech zemích a na všech spojích.

Nově chce zákazníkům FlixBus umožnit získávat aktuální informace o přesné poloze autobusu. V neposlední řadě pracuje i na funkci, díky které budou zákazníci moci udělit konkrétnímu řidiči po skončení jízdy hodnocení.

„Věříme, že inovace v naší službě ještě zlepší cestovatelskou zkušenost našich zákazníků. Máme radost, že se nám nyní podařilo již pevně zakotvit také na trhu české vnitrostátní dopravy. I v letošním roce máme v plánu nadále růst a rozšiřovat počet spojení nabízených v naší síti,“ doplňuje Pavel Prouza.

V rámci evropské sítě zelených autobusů je Praha spojena s 25 zeměmi a více než 600 destinacemi přímo nebo s jedním přestupem. Z Prahy do Brna je možné zakoupit si jízdenku až do 30 spojů denně, frekvence odjezdů je ve špičkách až třikrát za hodinu.

FlixBus se soustředí na poskytování vysokého komfortu cestování se vším, co je pro pohodlnou cestu nezbytné – nabíjecí zásuvky, velký odstup sedadel, dostatečný zavazadlový prostor a kvalitní Wi-Fi připojení. Další výhodou je nízká cena.

Zdroj: TZ FlixBus