Volvo Buses představilo nový double-decker splňující normu Euro VI
Nové Volvo B8L nahrazuje B9TL s více než 4 000 kusů prodávaných v oblasti Asie a Tichomoří. Foto Volvo

Patrový autobus s nižšími emisemi i provozními náklady určený pro Asii a Tichomoří je v Hongkongu během Volvo Ocean Race.
Patrový autobus s nižšími emisemi i provozními náklady určený pro Asii a Tichomoří je v Hongkongu během Volvo Ocean Race.

Společnost Volvo Buses uvedla na trh nový patrový autobus, který je schopen splnit náročné požadavky na vysokokapacitní dopravu v Asii a Tichomoří, ale i jinde. Tento nový produkt s nižšími emisemi a nízkými provozními náklady splňující Euro VI byl představen v Hongkongu 25. ledna během jedné ze zastávek jachtařských závodů Volvo Ocean Race.

Volvo Buses oznámilo významný přírůstek do jeho řady produktů pro veřejnou dopravu. Podvozek B8L pro třínápravový městský patrový autobus. Volvo B8L se vyrábí ve městě Borås ve Švédsku a byl už testován v náročném městském prostředí Hongkongu a Singapuru. Nový produkt B8L nahrazuje Volvo B9TL s více než 4 000 kusy prodanými v oblasti Asie a Tichomoří.

Vozidlo se svým 8 litrovým motorem Volvo D8K, výkonem 350 koní (258 kW) a plně automatickou převodovkou ZF 6AP1600C poskytuje vynikající jízdní vlastnosti a vyšší výkonnost.

Nový B8L pokračuje v zaměření společnosti Volvo na bezpečnost. Součástí standardního vybavení je Elektronický systém řízení stability (ESP), Elektronické brzdné systémy (EBS), omezovač zrychlení, pomoc při startu na kopci a další funkce.

Volvo Buses už zahájilo školení pro prodejce, distributory a operátory v Asii a Tichomoří pro novou technologii Euro VI. V Hongkongu a Singapuru má jeden z nejzkušenějších týmů prodejců, distributorů i servisních techniků, kteří jsou připraveni poskytovat zákazníkům služby na nejvyšší úrovni.

Zákazníci jsou součástí projektu od začátku. Klíčoví zákazníci z regionu byli požádáni, aby se připojili k vývojovému procesu a poskytli zpětnou vazbu a vstupní informace z náročných provozních podmínek v Hongkongu a Singapuru. Jedním ze zákazníků, kteří pomáhali Volvu, byla společnost SBS Transit ze Singapuru. Ta má zkušenosti s provozem více než 1 100 double deckerů Volvo Euro V.

Volvo Ocean Race

Je jedním z nejtěžších jachtařských závodů kolem světa. Během devíti měsíců urazí lodě se svými posádkami přibližně 72 000 km těmi nejnebezpečnějšími moři s deseti zastávkami na pěti kontinentech.Na palubu není dopravováno žádné čerstvé jídlo a každý člen posádky si smí s sebou vzít pouze jednu sadu náhradního oblečení. Bez přehánění lze říct, že tento závod je těžkou zkouškou i pro ty nejostřílenější jachtařské profíky. Také se dá s jistotou tvrdit, že se jedná o jednu z nejvelkolepějších sportovních událostí na světě, kterou sledují miliony lidí.

Zdroj: Volvo