Solaris staví dvoukloubový trolejbus s délkou 24 metrů

Nové Trollino 24 by mělo být připraveno v polovině letošního roku k testovacím jízdám do vybraných evropských měst.
Nové Trollino 24 by mělo být připraveno v polovině letošního roku k testovacím jízdám do vybraných evropských měst.

Po nedávné prezentaci inovativního trolejbusu, který je vybaven vodíkovými články, pro dopravce Rigas Satiksme z Rigy, připravuje divize Solaris Bus & Coach Development vozidlo, které předtím nikdy v nabídce neměl - dvoukloubový trojčlánkový trolejbus s délkou přes 24 metrů.

Prototypové vozidlo - nový Solaris Trollino 24 - je navrženo jako platforma pro budoucí sériovou výrobu 24 metrových vozidel s hybridními a elektrickými pohony a trolejbusy. Vozidlo má být dokončeno v polovině roku 2018. Následně bude připraveno pro testovací jízdy do vybraných evropských měst. Během testování bude podrobeno homologačním zkouškám, které umožní přepravu cestujících.

Dvoukloubové autobusy jsou zřídka používaným řešením, přesto se na některých místech objevují.  Ale dvoukloubový trolejbus je velmi vzácný. Vozidla tohoto typu vyrábí švýcarská společnost Carrosserie Hess a jezdí např. v Curychu, Ženevě nebo Lucernu. Projekt Solaris je připravován převážně pro zahraniční klienty.

Jak vypadá Trollino 24

Nejnovější produkt Solaris bude velmi technicky vyspělé vozidlo. Pohonem budou dva trakční motory pohánějící dvě hnací nápravy. Při jízdě budou nabíjeny z trolejbusové trakce baterie s kapacitou 94 Ah (58 kWh), zároveň bude používán tradiční dvoupólový pantograf. Energie akumulovaná v bateriích bude využívána k pohonu trolejbusu mimo elektrickou trakci. Pro usnadnění manévrů v městské dopravě bude čtvrtá náprava torzní. Vozidlo s jedinečným uspořádáním dveří 2-2-2-2-2 bude vybaveno elektrickým posilovačem řízení.

Pracoviště řidiče bude vybaveno vyhřívaným a klimatizovaným sedadlem s možností výběru nejvhodnější ergonomické polohy. Řidič bude mít k dispozici dva 8-palcové monitory, na které budou kamery přenášet obraz sběrače, prostoru za druhým kloubem, dveří a při couvání. Vozidlo bude mít i rozsáhlý informační systém pro cestující, který se bude skládat ze směrových tabulí a tří 29-palcových monitorů v prostoru pro cestující. Pohodlí cestujících zajistí efektivní klimatizace a množství USB portů pro nabíjení mobilních zařízení. Interiérové ​​osvětlení inovativního trolejbusu bude provedeno v energeticky úsporné LED technologii.

V prostoru pro cestující bude až 53 míst k sezení, z nichž 16 bude přístupných z nízké podlahy. Výrobce také vytvořil prostor pro invalidní vozíky, dětské kočárky a pro přepravu jízdních kol.

Trolejbusy od roku 2001

Společnost Solaris Bus & Coach představila trolejbusy již v roce 2001. Od té doby bylo dodáno zákazníkům z 16 zemí téměř 1 200 vozidel tohoto typu. Nové Trollino 24 je v každém ohledu inovativní vozidlo, které bude také platformou pro rozvoj dalších vozidel v portfoliu společnosti.

Zdroj: Transport-Publiczny.pl


Solaris staví dvoukloubový trolejbus s délkou 24 metrů