Norsko uvedlo do provozu první dva kloubové elektrické autobusy BYD v Evropě
Zleva doprava: Atle Rønning, Norgesbuss; Ruters Bernt Reitan Jenssen, zástupce města, Einar Wilhelsmsen; Jan Volsdal, Nobina a Øystein Svendsen, Unibuss. Foto BYD

Elektrické kloubové autobusy vyrobené BYD začaly jezdit na lince 31E v Oslu 21. prosince. Provozovatelem je Nobina.
Elektrické kloubové autobusy vyrobené BYD začaly jezdit na lince 31E v Oslu 21. prosince. Provozovatelem je Nobina.

Nobina je prvním dopravcem v Evropě, který uvedl do provozu čínské kloubové elektrické autobusy BYD. Dva 18 metrové autobusy jezdí na nejvytíženějších linkách 31 a 31 E, které ročně přepraví 15 miliónů cestujících, přibližně 50 000 denně. Linky mezi Grorud a Tonsenhagen jsou dlouhé 17 a 24 km.

"Těšíme se, že získáme hodnotné zkušenosti s provozem těchto ekologických a tichých autobusů. Linka 31 je první, na které tento koncept otestujeme. V Nobině jsme velmi potěšeni, že můžeme ve spolupráci se společností Ruter přispět v Oslu s přechodem na zelené autobusy. Je to inovativní přínos pro naše poskytované služby", říká ředitel Nobina Jan Volsdal.

V Norsku testují i jiné elektrické autobusy, na rozdíl od nich však kloubové ebusy BYD nevyužívají příležitostné nabíjení přes pantografy, ale nabíjí se v depu.
 
"Koncept našeho ebusu jsme představili před více než dvěma roky a jsme potěženi, že vidíme jeho uvedení do provozu", řekl Isbrand Ho, ředitel BYD Europe. "Podmínky v Oslu jsou pro elektrická vozidla náročné, ale věříme, že naše ebusy budou na těchto vytížených linkách a v chladné norské zimě dobře fungovat".

Zdroj: BYD


Norsko uvedlo do provozu první dva kloubové elektrické autobusy BYD v Evropě
18 metrový ebus BYD v Oslo. Foto BYD