Modré trolejbusy v ulicích Plzně
Trolejbus pro Ostravu / pro Galati

Dva podobné barevné odstíny modré barvy mohou Plzeňané v těchto dnech spatřit na trolejbusech testovaných Škodou Electric. Ač barva podobná, cílová destinace vozidel je diametrálně odlišná.
Dva podobné barevné odstíny modré barvy mohou Plzeňané v těchto dnech spatřit na trolejbusech testovaných Škodou Electric. Ač barva podobná, cílová destinace vozidel je diametrálně odlišná.
Prvními modrými trolejbusy, které aktuálně vyrábí a testuje Škoda Electric, jsou stroje Škoda 26 Tr pro rumunské město Galati. Dodáno sem bude 14 vozidel v celkové hodnotě 150 milionů Kč. Trolejbusy jsou vybaveny celovozovou klimatizací, evidencí počtu cestujících či superkapacitory. Škoda Electric v minulosti dodávala trolejbusy do rumunských měst Temešvár (50x 24 Tr) a Baia Mare (8 x ST 12).  Trolejbusy jsou během října a listopadu intenzivně testovány v ulicích Plzně.

Trolejbusy z druhé „modré“ zakázky, jsou ještě ve fázi výroby a do ulic Plzně vyrazí v příštích týdnech (budeme na Busportálu ještě informovat). Cílovou destinací těchto nových trolejbusů se stane Ostrava. Smlouva je uzavřena na 10 trolejbusů Škoda 26 Tr a 2 kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr, celková hodnota zakázky činí přes 160 milionů Kč. I tyto trolejbusy jsou vybaveny celovozovou klimatizací (jak stanoviště řidiče, tak salonu pro cestující). Vozidla Škoda 26 Tr budou dále opatřena trakčními bateriemi, kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr pak superkapacitory pro úsporu energie (např. při rozjezdech). Nové trolejbusy budou jako první ostravská vozidla opatřena novým unifikovaným nátěrem Dopravního podniku Ostrava. Původní bílo-žluto-modrá kombinace je nahrazena převládající tmavší modrou barvou s bílým proužkem.

Především díky novému ostravskému nátěru jsou si trolejbusy pro obě města poměrně podobné, pozornému oku ale neuniknou jisté rozdíly – trolejbusy pro Galati jsou vyhotoveny ve světlejším odstínu modré (modrozelená), nátěr ostravských vozů je tmavší a především pak vozy mají pod okny zmiňovaný bílý proužek. Dalšími odlišnostmi jsou například tónovaná skla (Galati), parkovací kamera (Ostrava) či odlišné kryty navijáků lan sběračů na zadním čele. Trolejbusy pro Galati jsou dále opatřeny držáky registrační značky – rumunské trolejbusy jsou opatřeny klasickou registrační značkou. Rozdíly jsou patrné i z přiložených fotografií.

Zdeněk Kresa (www.plzensketrolejbusy.cz) s využitím TZ Škoda Electric



Modré trolejbusy v ulicích Plzně
Čtvrtý trolejbus pro Galati ve Folmavské ulici
Modré trolejbusy v ulicích Plzně
Čtvrtý trolejbus pro Galati ve společnosti plzeňské 24 Tr na obratišti Borská pole
Modré trolejbusy v ulicích Plzně
Modré trolejbusy v ulicích Plzně
Čtvrtý trolejbus pro Galati v Borské ulici
Modré trolejbusy v ulicích Plzně
Karoserie budoucího trolejbusu Škoda 26 Tr pro Ostravu směřuje do Škody Electric
Modré trolejbusy v ulicích Plzně
Karoserie budoucího trolejbusu Škoda 26 Tr pro Ostravu směřuje do Škody Electric