Vídeň investuje miliony eur do autobusových a tramvajových spojení
Vídeňští radní pro dopravu a MHD prezentují investiční balíček, © PID/Fürthner

Do roku 2020 chce do veřejné dopravy vložit 70 milionů euro.
Do roku 2020 chce do veřejné dopravy vložit 70 milionů euro.
Počet obyvatel Vídně neustále narůstá. Místní radnice proto minulý týden představila nový investiční balíček určený pro rozšíření a zkvalitnění stávající tramvajové a autobusové sítě. Do roku 2020 investuje Vídeň do tramvajových a autobusových spojení 70 milionů euro.
„Veřejná hromadná doprava je základem městské mobility. Z robustní sítě MHD profitují všichni obyvatelé Vídně,“ vysvětlují vídeňské radní Maria Vassilakou a Ulli Sima, které jsou v rakouské metropoli zodpovědné za dopravu a MHD, proč se Vídeň rozhodla do roku 2020 investovat do výstavby a zrychlení tramvajového a autobusového provozu kolem 70 milionů euro.

Nová kolejová spojení
Cílem Vídně je i nadále vytvářet atraktivní nabídku veřejné dopravy. Díky kvalitní a spolehlivé MHD je hlavní město Rakouska na cestě překonat do roku 2020 hranici miliardy přepravených pasažérů za rok. V září 2017 bude otevřeno jihovýchodní prodloužení metra U1 a mezitím v centru započala výstavba nových úseků linek metra U2 a U5. Do roku 2020 se cestující svezou i na zrychlené tangenciální autobusové trase na jihu města nebo čtyřech kilometrech nových tramvajových tratí, ať již k novému kampusu v oblasti bývalého nádraží Nordbahnhof nebo v rozvíjející se čtvrti u nového hlavního nádraží. Mapu nových spojení naleznete níže.
Vídeň přitom sází na ekologicky přívětivé dopravní prostředky. Vozový park doplní nové tramvaje Flexity od Bombardieru, ale také flotila 199 autobusů Mercedes a další elektrobusy. Cestující také od půlky června mohou využít novou aplikaci WienMobil, která podle preferencí uživatele najde nejvhodnější spojení v kombinaci MHD, jízdy na kole, automobilu či taxíku a umožní nákup jízdenky.

Zdroj: Zahraniční kancelář města Vídně

Vídeň investuje miliony eur do autobusových a tramvajových spojení
Přehled nových spojení a zrychlených úseků, © Gerald Kovacic