ABB Group získala několik zakázek na nabíjecí stanice pro elektrické autobusy
Nabíjecí stanice pro Värnamo, ilustrační foto ABB

Předmětem všech zakázek jsou stanice OppCharge určené pro nabíjení elektrických nebo hybridních autobusů od Volvo Buses.
Předmětem všech zakázek jsou stanice OppCharge určené pro nabíjení elektrických nebo hybridních autobusů od Volvo Buses.

Společnost ABB Divize ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů OppCharge. Předmětem všech zakázek jsou nabíjecí stanice OppCharge, které jsou svou konfigurací určené pro nabíjení elektrických nebo hybridních autobusů od Volvo Buses.

Největší zakázka je od společnosti Volvo Buses, a to na dalších 12 nabíjecích systémů pro využití v belgickém Charleroi. Společně se třemi systémy ABB, které již jsou instalované, budou zajišťovat napájení pro největší síť elektrických autobusů a nabíjecích autobusových stanic v Evropě. Instalace bude dokončena v roce 2018 a systém bude sloužit k napájení 101 hybridních elektrických autobusů Volvo, které zajišťují veřejnou dopravu ve Valonsku.

ABB rovněž získala zakázku na rychlonabíječku pro autobusy od města Värnamo ve Švédsku, a to prostřednictvím městského podniku služeb Värnamo Elnät. Je to první švédská zakázka ABB na nabíjecí systém pro komerční autobusovou linku.

A konečně Novabus, severoamerická divize společnosti Volvo Buses, nedávno oznámila, že se společností ABB bude spolupracovat na dodávce první nabíječky ABB pro elektrobusy v Severní Americe. Nabíječka bude instalována v Montrealu a bude sloužit jako ukázka technologie pro dopravní systémy v daném kanadském regionu.

Dvě rychlonabíječky pro hybridní elekro-autobusy byly též uvedeny do provozu koncem minulého týdne na hlavním nádraží ve městě Lucemburku. Nabíječky budou zajišťovat napájení pro pět hybridních elektro-autobusů značky Volvo.

Nejmodernější nabíjecí stanice dokážou zajistit úplné nabití hybridních i plně elektrických autobusů běžné velikosti. Nabití obou typů autobusů trvá pouze tři až šest minut během přestávky na konečných stanicích linky.
Technologie je založená na rozhraní s otevřeným standardem OppCharge, které umožňuje, aby nabíjecích stanic mohly využívat elektrobusy různých výrobců, a odstraňuje problémy s kompatibilitou.

Zdroj: ABB


ABB Group získala několik zakázek na nabíjecí stanice pro elektrické autobusy
Nabíjecí stanice pro Belgii, ilustrační foto ABB
ABB Group získala několik zakázek na nabíjecí stanice pro elektrické autobusy
Nabíjecí stanice pro Lucemburk, ilustrační foto ABB